مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,365
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,061
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش الکترونیکی بر رشد ابعاد شخصیتی دانش آموزان دوره پیش دانشگاهی

صفحات

 صفحه شروع 65 | صفحه پایان 81

چکیده

 هدف اصلی پژوهش حاضر, بررسی تاثیر آموزش الکترونیکی بر رشد ابعاد شخصیتی دانش آموزان دوره پیش دانشگاهی شهرستان بابل است. در این پژوهش از میان جامعه 2823 نفری دانش آموزان مقطع پیش دانشگاهی, 92 نفر به روش تصادفی طبقه ای به عنوان نمونه انتخاب شدند. گروه نمونه به دو گروه آزمایش و کنترل تقسیم شدند و جهت دست یابی به هدف پژوهش, روش شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون و پس آزمون بین دو گروه آزمایش و کنترل اتخاذ گردید. ابزار پژوهش, پرسش نامه بود که به صورت پیش آزمون و پس آزمون اجرا شد. در این پژوهش گروه آزمایش, آموزش به روش الکترونیکی شامل پاورپوینت, نرم افزارهای آموزشی و کامپیوتر دریافت کردند, در حالی که گروه کنترل چنین مداخله ای را دریافت نکردند. برای تجزیه و تحلیل داده های حاصل از نمرات پیش آزمون و پس آزمون, از آزمون t مستقل استفاده شد. مقایسه میانگین نمرات پیش آزمون دو گروه آزمایش و کنترل نشان داد که بین دو گروه قبل از شروع آزمایش تفاوت معنی داری وجود نداشت. مقایسه میانگین نمرات پس آزمون بین دوگروه نشان داد, بین عملکرد دو گروه آزمایش و کنترل از لحاظ آماری, تفاوت معنی داری وجود دارد, هم چنین نتایج نشان داد که آموزش الکترونیکی تاثیر بیشتری در رشد شناختی, روانی, اجتماعی و اخلاقی دانش آموزانی که به این روش آموزش دیده اند, در مقایسه با دانش آموزانی که این روش آموزش را دریافت نکردند, داشته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    فلاح، وحید، حسین زاده، بابک، و اسلامی، علیرضا. (1391). تاثیر آموزش الکترونیکی بر رشد ابعاد شخصیتی دانش آموزان دوره پیش دانشگاهی. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 2(3 (پیاپی 7))، 65-81. SID. https://sid.ir/paper/175364/fa

    Vancouver: کپی

    فلاح وحید، حسین زاده بابک، اسلامی علیرضا. تاثیر آموزش الکترونیکی بر رشد ابعاد شخصیتی دانش آموزان دوره پیش دانشگاهی. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی[Internet]. 1391؛2(3 (پیاپی 7)):65-81. Available from: https://sid.ir/paper/175364/fa

    IEEE: کپی

    وحید فلاح، بابک حسین زاده، و علیرضا اسلامی، “تاثیر آموزش الکترونیکی بر رشد ابعاد شخصیتی دانش آموزان دوره پیش دانشگاهی،” فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، vol. 2، no. 3 (پیاپی 7)، pp. 65–81، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/175364/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button