مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

639
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

623
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی مدل مشارکت شرکتهای دانش بنیان طی مطالعات برنامه ریزی شهری در راستای تأمین نیازهای تکنولوژیک راه آهن شهری ( مورد مطالعه: شرکت متروی تهران )

صفحات

 صفحه شروع 843 | صفحه پایان 856

چکیده

 توسعه مترو در راستای رفع معضل آلودگی های زیست محیطی, به شدت وابسته به تکنولوژی می باشدکه عموما وارداتی و بسیار هزینه بر است. لذا تدبیر اساسی در شرایط تحریم فعلی, توسعه تکنولوژی مرتبط با مترو و بومی سازی آن است که نیازمند مشارکت اثر بخش شرکتهای دانش بیان داخلی می باشد. در این مقاله به طراحی مدل بهینه مشارکت بر اساس روش کیفی به شیوه مصاحبه نیمه ساختار یافته و نظریه داده بنیاد برای مدل پرداخته شده است. شرکت کنندگان در پژوهش 15 نفر از خبرگان, مدیران شهری, دانشگاهیان متخصص و مدیران شرکتهای دانش بیان بوده و روش نمونه گیری به صورت هدفمند می باشد. روش تحلیل داده ها کد گذاری نظری برگرفته از روش نظریه پردازی داده بنیاد است. یافته های تحقیق بعد از مقایسه پاسخ های مصاحبه, مفاهیم مشابه از آنها استخراج شد. با انجام دادن این مرحله از تحقیق در پاسخ به شرایط علّی (نیروی انسانی, ساختار شرکت, تحقیق و توسعه, کارگروهی, نیازسنجی تکنولوژی مترو, بهبود عملکرد ) در پاسخ به زمینه (مشوق ها, پذیرش شرکتهای دانش بیان, ارتباطات صنعتی) و در پاسخ به راهبرد ها (ظرفیت جذب فناوری, رقابت گرایی) و در پاسخ به پیامدها (تامین تکنولوژِیکی, تولید, اشتغال, خود کفایی صنعتی و هزینه), استخراج شد. نتایج تحقیق نشان می-دهد ابعاد مشارکت شرکت های دانش بنیان در بحث حمل و نقل و به خصوص مترو گسترده می باشد و می تواند موجبات توسعه مترو اثرات آن را بهتر فراهم کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عباسی نامی، حامد، موسی خانی، مرتضی، بدیع زاده، علی، و محرابی، جواد. (1397). طراحی مدل مشارکت شرکتهای دانش بنیان طی مطالعات برنامه ریزی شهری در راستای تأمین نیازهای تکنولوژیک راه آهن شهری ( مورد مطالعه: شرکت متروی تهران ). مطالعات برنامه ریزی سکونتگاه های انسانی (چشم انداز جغرافیایی)، 13(4 (پیاپی 45) )، 843-856. SID. https://sid.ir/paper/176079/fa

    Vancouver: کپی

    عباسی نامی حامد، موسی خانی مرتضی، بدیع زاده علی، محرابی جواد. طراحی مدل مشارکت شرکتهای دانش بنیان طی مطالعات برنامه ریزی شهری در راستای تأمین نیازهای تکنولوژیک راه آهن شهری ( مورد مطالعه: شرکت متروی تهران ). مطالعات برنامه ریزی سکونتگاه های انسانی (چشم انداز جغرافیایی)[Internet]. 1397؛13(4 (پیاپی 45) ):843-856. Available from: https://sid.ir/paper/176079/fa

    IEEE: کپی

    حامد عباسی نامی، مرتضی موسی خانی، علی بدیع زاده، و جواد محرابی، “طراحی مدل مشارکت شرکتهای دانش بنیان طی مطالعات برنامه ریزی شهری در راستای تأمین نیازهای تکنولوژیک راه آهن شهری ( مورد مطالعه: شرکت متروی تهران )،” مطالعات برنامه ریزی سکونتگاه های انسانی (چشم انداز جغرافیایی)، vol. 13، no. 4 (پیاپی 45) ، pp. 843–856، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/176079/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button