مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

549
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

623
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی مدل راننده پیش بین و عصبی-عضلانی با بازخورد گشتاور به منظور شبیه سازی خودروهای هوشمند مجهز به سیستم فرمان با سیم

صفحات

 صفحه شروع 455 | صفحه پایان 463

چکیده

بازخورد گشتاور فرمان خودرو یا احساسی که راننده از فرمان دریافت می کند, یکی از جوانب کیفیت فرمان پذیری خودرو است که به صورت گسترده ای در دهه های اخیر مورد بررسی قرار گرفته است. در این مقاله به طراحی مدل راننده برای حس کردن بازخورد گشتاور یا تعامل هپتیکی بین خودروی مجهز به فرمان با سیم و راننده پرداخته شده است. مدل راننده دارای دو قسمت مدل پیش بین و عصبی-عضلانی است. مدل راننده پیش بین با دریافت بازخورد فاصله جانبی خودرو از جاده, میزان زاویه غربیلک فرمان مطلوب را برای تعقیب مسیر محاسبه می کند و مدل راننده عصبی-عضلانی که قابلیت دریافت بازخورد گشتاور در هر لحظه را دارد, زاویه غربیلک فرمان واقعی خودرو را برای تعقیب مقدار مطلوب آن بر اساس توابع تبدیل سیستم عضلانی تعیین می نماید. محاسبه گشتاورهای وارد بر فرمان, نیازمند تخمین نیروهای وارد بر تایر از طرف جاده است. از آنجا که محاسبه نیروهای وارد بر تایر توسط جاده به خصوص در دینامیک جانبی خودرو به صورت مستقیم بسیار مشکل است, به طراحی تخمینگر مناسبی برای تخمین این نیروها پرداخته شده است. نتایج شبیه سازی با استفاده از نرم افزارهای کارسیم و سیمولینک نشان می دهد که عملکرد مدل راننده با بازخورد گشتاور نسبت به مدل راننده بدون بازخورد گشتاور 63% بهبود یافته است. بنابراین مدل راننده طراحی شده به همراه بازخورد گشتاور, نقش مهمی در کنترل و فرمان پذیری خودرو در انجام مانورهای تغییر لاین مجدد دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    غلامی، امیر، مجیدی، مجید، رییس دانا، سمیه، و طاووسی، وحید. (1398). طراحی مدل راننده پیش بین و عصبی-عضلانی با بازخورد گشتاور به منظور شبیه سازی خودروهای هوشمند مجهز به سیستم فرمان با سیم. مهندسی مکانیک مدرس، 20(2 )، 455-463. SID. https://sid.ir/paper/178284/fa

    Vancouver: کپی

    غلامی امیر، مجیدی مجید، رییس دانا سمیه، طاووسی وحید. طراحی مدل راننده پیش بین و عصبی-عضلانی با بازخورد گشتاور به منظور شبیه سازی خودروهای هوشمند مجهز به سیستم فرمان با سیم. مهندسی مکانیک مدرس[Internet]. 1398؛20(2 ):455-463. Available from: https://sid.ir/paper/178284/fa

    IEEE: کپی

    امیر غلامی، مجید مجیدی، سمیه رییس دانا، و وحید طاووسی، “طراحی مدل راننده پیش بین و عصبی-عضلانی با بازخورد گشتاور به منظور شبیه سازی خودروهای هوشمند مجهز به سیستم فرمان با سیم،” مهندسی مکانیک مدرس، vol. 20، no. 2 ، pp. 455–463، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/178284/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button