Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

863
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

525
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی پدیده هیستریس مبتنی بر مدل نامتقارن رفتاری راننده (قبل و بعد از آشفتگی جریان ترافیک)

صفحات

 صفحه شروع 47 | صفحه پایان 67

چکیده

 شناسایی ترافیک حرکت- توقف در آزادراه ها که منجر به آشفتگی جریان ترافیک می شود تاکنون نه تنها به دلیل کمبود داده های عبوری وسایل نقلیه و ناکافی بودن سنسورهای جمع کننده داده ها مبهم می باشد بلکه همچنین درک ناچیزی به منظور اعتبارسنجی آشفتگی ها در مدل های جریان ترافیک وجود دارد که معمولا نتیجه ای از روابط ریاضی نسبت به رفتار رانندگان می باشد. در این مقاله به منظور آنالیز ترافیک حرکت – توقف مدل تعقیب خودرویی مبتنی بر داده های عبوری تجربی NGSIM ارائه می گردد که نه تنها قابلیت ایجاد نمودن انتشار واقعی و تشکیل بالقوه امواج حرکت- توقف را در ازدحام ترافیکی دارد, بلکه همچنین مبتنی بر مدل نامتقارن رفتاری, می توان پدیده هیسترسیس ترافیکی را آنالیز نمود که در آشفتگی ترافیکی از دیدگاه رفتاری راننده پدیدار می گردد. آنالیز آماری پارامترهای مدل نامتقارن رفتاری آشکار می نماید که همبستگی قابل توجهی بین رفتار راننده قبل, بعد و در زمان آشفتگی وجود دارد که در صورت آنالیز آشفتگی در سطح جزئی نگر, این همبستگی باید در نظر گرفته شود و همچنین نتایج آنالیز پدیده هیسترسیس مبتنی بر مدل نامتقارن رفتاری نشان می دهد که پیدایش و نوع الگوی پدیده هیسترسیس ارتباط نزدیکی با رفتار راننده در موقعیت حرکت راننده در آشفتگی ترافیکی دارد به عبارت دیگر, در زمانی که راننده با آشفتگی های ترافیکی مواجه می شوند و در زمانی که موج کاهش شتاب آغاز می شود, پدیده هیسترسیس ترافیکی به گروه بندی و الگوهای رفتاری راننده و سناریو پاسخ های رفتاری راننده در دوره تشکیل آشفتگی ترافیکی مرتبط می گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عبدی، علی، صالحی کلام، ارسلان، صفارزاده، محمود، و امین راد، علیرضا. (1396). شناسایی پدیده هیستریس مبتنی بر مدل نامتقارن رفتاری راننده (قبل و بعد از آشفتگی جریان ترافیک). پژوهشنامه حمل و نقل، 14(1 )، 47-67. SID. https://sid.ir/paper/83747/fa

    Vancouver: کپی

    عبدی علی، صالحی کلام ارسلان، صفارزاده محمود، امین راد علیرضا. شناسایی پدیده هیستریس مبتنی بر مدل نامتقارن رفتاری راننده (قبل و بعد از آشفتگی جریان ترافیک). پژوهشنامه حمل و نقل[Internet]. 1396؛14(1 ):47-67. Available from: https://sid.ir/paper/83747/fa

    IEEE: کپی

    علی عبدی، ارسلان صالحی کلام، محمود صفارزاده، و علیرضا امین راد، “شناسایی پدیده هیستریس مبتنی بر مدل نامتقارن رفتاری راننده (قبل و بعد از آشفتگی جریان ترافیک)،” پژوهشنامه حمل و نقل، vol. 14، no. 1 ، pp. 47–67، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/83747/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا