مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

786
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

677
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تجربی تاثیر دمای خنک کاری موتور، EGR و زمان پاشش سوخت بر کاهش آلاینده NOx در موتورهای دیزلی

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 9

چکیده

 در این پژوهش, قابلیت کنترل دمای خنک کاری موتور به منظور کاهش آلاینده NOx در موتورهای دیزلی نیمه سنگین به صورت تجربی مورد ارزیابی و آزمایش قرار گرفته است. آزمایش ها برای دماهای خنک کاری 90 oC و 70 oC انجام شده که دمای پایین تر با یک رادیاتور بزرگ تر و تنظیم شیر ترموستاتیک آن بدست آمده است. به منظور ایجاد توازن در کاهش NOx و افزاش آلاینده های دیگر نظیر دوده, CO, HC و مصرف سوخت, اثرات پارامترهای زمان بندی پاشش و درصد EGR سرد نیز به صورت هم زمان مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج تجربی برای میزان آلاینده ها و مصرف سوخت با تغییر در دمای خنک کاری موتور و پارامترهای زمانبندی پاشش سوخت و درصد EGR سرد نشان می دهد آلاینده NOx به طور متوسط تا حدود 17 درصد کاهش می یابد, همچنین مصرف سوخت نیز به میزان ناچیز کاهش می یابد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فلاح، محسن، و محمدپورفرد، موسی. (1390). بررسی تجربی تاثیر دمای خنک کاری موتور, EGR و زمان پاشش سوخت بر کاهش آلاینده NOx در موتورهای دیزلی. مهندسی مکانیک مدرس، 11(4)، 1-9. SID. https://sid.ir/paper/179378/fa

    Vancouver: کپی

    فلاح محسن، محمدپورفرد موسی. بررسی تجربی تاثیر دمای خنک کاری موتور, EGR و زمان پاشش سوخت بر کاهش آلاینده NOx در موتورهای دیزلی. مهندسی مکانیک مدرس[Internet]. 1390؛11(4):1-9. Available from: https://sid.ir/paper/179378/fa

    IEEE: کپی

    محسن فلاح، و موسی محمدپورفرد، “بررسی تجربی تاثیر دمای خنک کاری موتور, EGR و زمان پاشش سوخت بر کاهش آلاینده NOx در موتورهای دیزلی،” مهندسی مکانیک مدرس، vol. 11، no. 4، pp. 1–9، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/179378/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button