مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

707
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثرات عملکردی نفوذ استاد و عدم نفوذ استاد بر تمایل زبان آموزان به برقراری ارتباط

صفحات

 صفحه شروع 177 | صفحه پایان 194

چکیده

 تحقیق حاضر سعی دارد تا تاثیرات به کارگیری چارچوب نظری نفوذ استاد را در کلاسهای آموزش زبان انگلیسی در دانشگاه فرهنگیان تبریز مورد بررسی قرار دهد, چهارچوبی که جان هرون تحت عنوان «بررسی شش اصل نفوذ استاد بر تمایل زبان آموز به برقراری ارتباط» مطرح کرده است. این مدل که ریشه در نظارت بالینی دارد, می تواند رفتار کلامی و جمله های حقیقی که استاد در بافت یادگیری زبان بکار می برد را جهت دهد. 60 دانشجو در آزمون مهارتهای عمومی زبان PET شرکت کردند که بر اساس نتایج حاصله, 36 نفراز آنها به دو گروه 18نفری برای این پژوهش انتخاب شدند. گروه اول, گروه تحت نفوذ استاد بود که در آن استاد تعیین می کرد چه اقداماتی باید صورت پذیرد, این استاد بود که اطلاعات را ارائه می داد و یا با دانشجوها تعامل داشت. گروه دوم, گروه عاری از نفوذ استاد بود که در آن استاد صرفا ایده دهنده, حلال مشکلات و اعتماد به نفس دهنده بود. این دو گروه پرسشنامه های مربوط به تمایل به برقراری ارتباط, هم قبل, هم بعد و هم در دوره پیگری مجدد آموزشی را کامل کردند. نتایج حاصل از بکارگیری شش اصل نفوذ استاد حاکی از تغییرات چشمگیر در عملکرد دانشجویانی داشت کهو تحت نفوذ استاد نبودند و به عملکرد بهتر این گروه ازگروه تحت نفوذ استاد منجر گردید. امید است که این تحقیق افق های روشن جدیدی را به روی متخصصان, اساتید و نیز دانشجویان در حیطه آموزش زبان انگلیسی ایجاد نماید.متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد, لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یاغچی، محمدعلی، غفوری، ناصر، و نبی فر، نسا. (1395). اثرات عملکردی نفوذ استاد و عدم نفوذ استاد بر تمایل زبان آموزان به برقراری ارتباط. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، 9(35 )، 177-194. SID. https://sid.ir/paper/183340/fa

    Vancouver: کپی

    یاغچی محمدعلی، غفوری ناصر، نبی فر نسا. اثرات عملکردی نفوذ استاد و عدم نفوذ استاد بر تمایل زبان آموزان به برقراری ارتباط. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)[Internet]. 1395؛9(35 ):177-194. Available from: https://sid.ir/paper/183340/fa

    IEEE: کپی

    محمدعلی یاغچی، ناصر غفوری، و نسا نبی فر، “اثرات عملکردی نفوذ استاد و عدم نفوذ استاد بر تمایل زبان آموزان به برقراری ارتباط،” آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، vol. 9، no. 35 ، pp. 177–194، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/183340/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button