مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

623
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

761
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش ادراک از جهت گیری هدفی والدین، ناهماهنگی خانه و دانشگاه و فضای محل زندگی در رفتارهای تقلب تحصیلی دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 31 | صفحه پایان 48

چکیده

 هدف این پژوهش تعیین نقش ادراک ازجهت گیری هدفی والدین, فضای محل زندگی و ناهماهنگی خانه و دانشگاه, در تقلب تحصیلی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان بود. بدین منظور از بین کلیه دانشجویان دانشگاه مذکور که به تعداد تقریبی 6000 نفر بودند, نمونه ای با حجم 404 نفر به شیوه تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. ابزارهای اندازه گیری متغییرها, مقیاس های الگوهای یادگیری سازگارانه (PALS) میجلی و همکاران (2000) بود. پایائی ابزارهای اندازه گیری در زیر مقیاس های مختلف متفاوت, ولی همه آنها قابل قبول بودند (بالای0.70 ). داده های جمع آوری شده با استفاده از نرم افزار SPSS, و با روش رگرسیون چندگانه گام به گام مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. متغییرهای ادراک از اهداف والدین, فضای محل زندگی و ناهماهنگی خانه ودانشگاه, به عنوان متغییرهای مستقل, در مجموع توانستند 0.12 درصد از کل واریانس تقلب تحصیلی را تبیین کنند. از بین متغییرهای مستقل, متغییرهای ناهماهنگی بین خانه و دانشگاه و ادراک هدف تبحری بودن والدین, توانستند رفتار تقلبی دانشجویان را به شیوه معنی دار پیش بینی نمایند. متغییر ناهماهنگی بین خانه و دانشگاه با ضریب بتای استاندارد 0.293 بیشترین سهم, و متغییر ادراک هدف تبحری بودن والدین, با ضریب بتای0.124 , بیشترین سهم بعدی معنی دار را در پیش بینی تقلب تحصیلی دانشجویان داشتند. می توان نتیجه گرفت که هر چقدر ناهماهنگی بین خانه و دانشگاه بیشتر باشد, و نیز هر چقدر ادراک دانشجویان از جهت گیری هدفی والدین تبحری تر باشد, احتمال رفتار تقلب تحصیلی دانشجویان افزایش خواهد یافت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فرید، ابوالفضل. (1395). نقش ادراک از جهت گیری هدفی والدین, ناهماهنگی خانه و دانشگاه و فضای محل زندگی در رفتارهای تقلب تحصیلی دانشجویان. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، 9(36 )، 31-48. SID. https://sid.ir/paper/183426/fa

    Vancouver: کپی

    فرید ابوالفضل. نقش ادراک از جهت گیری هدفی والدین, ناهماهنگی خانه و دانشگاه و فضای محل زندگی در رفتارهای تقلب تحصیلی دانشجویان. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)[Internet]. 1395؛9(36 ):31-48. Available from: https://sid.ir/paper/183426/fa

    IEEE: کپی

    ابوالفضل فرید، “نقش ادراک از جهت گیری هدفی والدین, ناهماهنگی خانه و دانشگاه و فضای محل زندگی در رفتارهای تقلب تحصیلی دانشجویان،” آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، vol. 9، no. 36 ، pp. 31–48، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/183426/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button