مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,707
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

845
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نقش جشنواره های فعال تدریس بر بهبود کیفیت آموزش و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان (مطالعه نگرش دبیران مقطع متوسطه استان خوزستان)

صفحات

 صفحه شروع 79 | صفحه پایان 102

چکیده

 به منظور انجام تحقیقی پیمایشی درباره نگرش دبیران مقطع متوسطه استان خوزستان در مورد اثر جشنواره روش های فعال تدریس بر بهبود کیفیت آموزش و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در سال 1385-1386, 324 نفر از دبیران درس های ادبیات فارسی, عربی و زمین شناسی پرسشنامه ای با 42 گویه و 5 خرده مقیاس فرعی را تکمیل نمودند.  37.8 درصد از نمونه آماری تحقیق (125 نفر) شامل تمامی دبیران شرکت کننده در جشنواره های سالیانه روش های تدریس بودند, و حدود 60 درصد باقیمانده (199 نفر) نیز دبیرانی بودند که در جشنواره شرکت نکرده, به شیوه نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. نتیجه تحقیق نشان داد که بین نگرش دو گروه دبیران درباره اثر جشنواره بر کیفیت آموزش تفاوت معناداری وجود ندارد. دبیرانی که در جشنواره ها شرکت داشتند, معتقد بودند که حمایت های سازمانی کافی نیست, و تفاوت نگرش آنها با سایر دبیران در این مورد معنادار بود. به استثنای درس عربی, تفاوت معناداری بین پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس های ادبیات فارسی و زمین شناسی در دو گروه نمونه آماری تحقیق مشاهده نشد. بر اساس یافته ها, رابطه مثبت و معناداری بین متغیرهای مهارت معلمان, تعهد معلمان و پیشرفت تحصیلی فراگیران وجود دارد, و فقط متغیر نگرش معلمان نسبت به حمایت سازمانی قادر است پیشرفت تحصیلی دانش آموزان را پیش بینی نماید. (b=0.155 و (P£0.01

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    پارسا، عبداله، ناخدا، طوبی، و مرعشی، سیدمنصور. (1389). بررسی نقش جشنواره های فعال تدریس بر بهبود کیفیت آموزش و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان (مطالعه نگرش دبیران مقطع متوسطه استان خوزستان). علوم تربیتی (مجله علوم تربیتی و روانشناسی)، 6(1 (پیاپی 89))، 79-102. SID. https://sid.ir/paper/186668/fa

    Vancouver: کپی

    پارسا عبداله، ناخدا طوبی، مرعشی سیدمنصور. بررسی نقش جشنواره های فعال تدریس بر بهبود کیفیت آموزش و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان (مطالعه نگرش دبیران مقطع متوسطه استان خوزستان). علوم تربیتی (مجله علوم تربیتی و روانشناسی)[Internet]. 1389؛6(1 (پیاپی 89)):79-102. Available from: https://sid.ir/paper/186668/fa

    IEEE: کپی

    عبداله پارسا، طوبی ناخدا، و سیدمنصور مرعشی، “بررسی نقش جشنواره های فعال تدریس بر بهبود کیفیت آموزش و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان (مطالعه نگرش دبیران مقطع متوسطه استان خوزستان)،” علوم تربیتی (مجله علوم تربیتی و روانشناسی)، vol. 6، no. 1 (پیاپی 89)، pp. 79–102، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/186668/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button