مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,538
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی الگوی یادگیری مستمر مدیران وزارت جهاد سازندگی

صفحات

 صفحه شروع 8 | صفحه پایان 17

چکیده

 با توجه به تحولات شدید و پیچیدگی های محیطی, سازمانی و شغلی در جهان امروز, نیاز به تغییر و تحول در دانش, نگرش و رفتار افراد, گروه ها و سازمان ها افزایش یافته است. به این جهت همواره این سوال مطرح است که طراحی الگوی یادگیری مستمر متناسب با شرایط نظام اداری ایران جهت مواجه شدن با این تحولات و پیچیدگی ها دارای چه ابعاد, ویژگی ها و عناصری می باشد. محققان متعددی همچون پیترسنج, آلن مامفورد, دیوید گاروین, الن جورج, گریس آرگریس, دیوید کلب, ری استاتا, استوارت و... مدل های یادگیری را در سطح فردی و سازمانی طراحی نموده اند. این تحقیق با تلفیق مدل های مذکور, یک مدل هشت بعدی متناسب با نظام اداری ایران را برای نظام یادگیری مستمر مدیران وزارت جهاد سازندگی ارائه کرده است. بر اساس آزمون علامت و آزمون فریدمن ابعاد اساسی مدل به ترتیب میانگین رتبه بندی آنها عبارت است از: 1- تفکر سیستمی (5.24) 2- فضای یادگیری (4.93) 3- بصیرت واحد چشم انداز مشترک (4.81) 4- عمل گرایی (54.59) 5- فرصت های منسجم یادگیری (4.55) 6- یادگیری تیمی (4.48) 7- خودبالندگی (4.2) 8- الگوی ذهنی پویا (3.21) می باشند. لازم به ذکر است که این ابعاد به طور تعاملی با یکدیگر در ارتباط می باشند. یکی دیگر از نتایج حاصله در این تحقیق اثبات وجود تفاوت معنی داری بین وضعیت موجود و وضعیت مطلوب بر اساس آزمون های آمار توصیفی همچون تعداد, درصد, میانگین, انحراف معیار و همچنین آزمون علامت, آزمون کای دو, آزمون فریدمن, آزمون آنالیز واریانس و آزمون توکی HSD می باشد. در پایان این طرح پژوهشی مدل های خاصی برای هر یک از ابعاد اساسی مدل یادگیری مستمر مدیران طراحی شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    احمدی، سیدعلی اکبر، و خائف الهی، احمدعلی. (1380). طراحی الگوی یادگیری مستمر مدیران وزارت جهاد سازندگی . پژوهش و سازندگی، 14(2 (پی آیند 51) در منابع طبیعی)، 8-17. SID. https://sid.ir/paper/18676/fa

    Vancouver: کپی

    احمدی سیدعلی اکبر، خائف الهی احمدعلی. طراحی الگوی یادگیری مستمر مدیران وزارت جهاد سازندگی . پژوهش و سازندگی[Internet]. 1380؛14(2 (پی آیند 51) در منابع طبیعی):8-17. Available from: https://sid.ir/paper/18676/fa

    IEEE: کپی

    سیدعلی اکبر احمدی، و احمدعلی خائف الهی، “طراحی الگوی یادگیری مستمر مدیران وزارت جهاد سازندگی ،” پژوهش و سازندگی، vol. 14، no. 2 (پی آیند 51) در منابع طبیعی، pp. 8–17، 1380، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/18676/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button