مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

769
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

731
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تأثیر رویکرد تلفیق برنامه درسی، بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر پایه چهارم شهرستان خاش

صفحات

 صفحه شروع 171 | صفحه پایان 198

چکیده

 هدف این پژوهش بررسی تأثیر رویکرد تلفیق برنامه درسی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر پایه چهارم شهرستان خاش هست. روش تحقیق شبه آزمایشی است و جامعه آماری کل دانش آموزان پایه چهارم مقطع ابتدایی شهرستان خاش در سال تحصیلی 95_94 است؛ (4922n=)؛ که60 نفر از دانش آموزان دختر (30نفر گروه آزمایش و 30نفر گروه کنترل) به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. پرسشنامه پیشرفت تحصیلی محقق ساخته و در سه حیطه (شناختی, عاطفی, روانی-حرکتی) است. روایی توسط اساتید و صاحب نظران دانشکده علوم دانشگاه سیستان و پایایی به وسیله آزمون آلفای کرونباخ 87/0 به دست آمد. یافته ها حاصل از مقایسه نشان داد که پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر در گروه کنترل و آزمایش در پس آزمون(بعد از انجام برنامه درسی تلفیقی) باهم تفاوت دارد؛ به این معنی که اجرای برنامه درسی تلفیقی توانسته است باعث افزایش نمره پیشرفت تحصیلی دروس ریاضی, علوم, مطالعات اجتماعی, فارسی و هنر در سه حیطه شناختی, عاطفی, روانی_حرکتی دانش آموزان در گروه آزمایش شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    هاشم زاده، طاهره، خنجرخانی، مسعود، و حیدرزادگان، علیرضا. (1398). بررسی تأثیر رویکرد تلفیق برنامه درسی, بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر پایه چهارم شهرستان خاش. مطالعات روانشناسی تربیتی، 16(33 )، 171-198. SID. https://sid.ir/paper/188666/fa

    Vancouver: کپی

    هاشم زاده طاهره، خنجرخانی مسعود، حیدرزادگان علیرضا. بررسی تأثیر رویکرد تلفیق برنامه درسی, بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر پایه چهارم شهرستان خاش. مطالعات روانشناسی تربیتی[Internet]. 1398؛16(33 ):171-198. Available from: https://sid.ir/paper/188666/fa

    IEEE: کپی

    طاهره هاشم زاده، مسعود خنجرخانی، و علیرضا حیدرزادگان، “بررسی تأثیر رویکرد تلفیق برنامه درسی, بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر پایه چهارم شهرستان خاش،” مطالعات روانشناسی تربیتی، vol. 16، no. 33 ، pp. 171–198، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/188666/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button