مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,880
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,193
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل و رتبه بندی عوامل موثر بر بهبود کیفیت آموزشی (مطالعه موردی: دانشگاه اصفهان)

صفحات

 صفحه شروع 53 | صفحه پایان 74

چکیده

کیفیت آموزشی و پژوهشی از جمله دغدغه های اصلی نظام های آموزش عالی در اغلب کشورهای جهان است. بررسی ها نشان می دهد به رغم نقشی که دانشگاه ها در توسعه منابع انسانی داشته و دارند و همواره کوشش بر این بوده است که دانشجویان را تربیت کنند که بتوانند مشکلات جامعه را حل کنند, موضوع آموزش هنوز دچار کمبودها و نارسایی های فراوانی بوده است. دانشگاه ها به عنوان سازمان هایی که نقش اساسی در رشد و توسعه علمی, فرهنگی و تربیت نیروی انسانی متخصص دارند باید هم گام با تحولات علمی, آموزشی و متناسب با نیازها و مقیاس های ملی و جهانی, فرایند کیفیت آموزشی خود را به طور مستمر بهبود بخشند. در این پژوهش به بررسی برخی از عوامل موثر بر بهبود کیفیت آموزشی پرداخته شده است. این عوامل شامل حمایت از دانشجویان و اساتید, اعضای هیات علمی, خدمات اداری, خدمات کتابخانه ای, تهیه برنامه آموزشی و مکان, زیرساخت ها و امکانات هستند. برای رتبه بندی عوامل موثر بر اجرای بهبود کیفیت آموزشی با استفاده از رویکرد AHP گروهی از نظرات 130 نفر از اساتید و دانشجویان دانشگاه اصفهان استفاده شده است.با توجه به اطلاعات بدست آمده و تجزیه وتحلیل آنها با استفاده از نرم افزار expert choice تهیه برنامه آموزشی با وزن 0.338 دارای بیشترین تاثیر بر بهبود کیفیت آموزشی است و بعد از آن اعضای هیات علمی با وزن 0.246, حمایت از دانشجویان و اساتید با وزن 0.122, مکان, زیرساخت ها و امکانات با وزن 0.103, خدمات کتابخانه ای با وزن 0.102, و خدمات اداری با وزن 0.089 در اولویت های بعدی می باشند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طبرسا، غلامعلی، حسنوندمفرد، مهدی، و عارف نژاد، محسن. (1391). تحلیل و رتبه بندی عوامل موثر بر بهبود کیفیت آموزشی (مطالعه موردی: دانشگاه اصفهان). مطالعات میان رشته ای در علوم انسانی، 4(4 (پیاپی 16))، 53-74. SID. https://sid.ir/paper/152454/fa

    Vancouver: کپی

    طبرسا غلامعلی، حسنوندمفرد مهدی، عارف نژاد محسن. تحلیل و رتبه بندی عوامل موثر بر بهبود کیفیت آموزشی (مطالعه موردی: دانشگاه اصفهان). مطالعات میان رشته ای در علوم انسانی[Internet]. 1391؛4(4 (پیاپی 16)):53-74. Available from: https://sid.ir/paper/152454/fa

    IEEE: کپی

    غلامعلی طبرسا، مهدی حسنوندمفرد، و محسن عارف نژاد، “تحلیل و رتبه بندی عوامل موثر بر بهبود کیفیت آموزشی (مطالعه موردی: دانشگاه اصفهان)،” مطالعات میان رشته ای در علوم انسانی، vol. 4، no. 4 (پیاپی 16)، pp. 53–74، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/152454/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button