مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,060
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

672
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل تاثیرگذار بر دانش، نگرش و مهارت شرکت کنندگان در رهیافت مدرسه مزرعه کشاورز نسبت به گسترش فناوری مدیریت تلفیقی آفات

صفحات

 صفحه شروع 13 | صفحه پایان 28

چکیده

 هدف اصلی پژوهش حاضر سنجش دانش, نگرش و مهارت کشاورزان شرکت کننده در رهیافت مدرسه مزرعه کشاورز پیرامون گسترش فناوری مدیریت تلفیقی آفات بوده است که با استفاده از روش توصیفی, تحلیلی و از طریق پیمایش صورت پذیرفته است. جامعه آماری مورد نظر را کشاورزان شرکت کننده در مدرسه مزرعه کشاورز در استان سیستان و بلوچستان تشکیل دادند که با توجه به کوچکی جامعه مورد نظر در این تحقیق با استفاده از روش سرشماری, 140 نفر مورد مطالعه قرار گرفتند. ابزار پژوهش, پرسشنامه ای بود که روایی آن بر اساس نظر جمعی از اساتید ترویج و آموزش کشاورزی و کارشناسان اجرایی استان سیستان و بلوچستان تایید گردید و برای تعیین میزان پایایی بخش های مختلف از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد که 89 درصد بیان گر مناسب بودن ابزار تحقیق بود. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS تجزیه و تحلیل شدند. نتایج حاصل از یافته های توصیفی نشان داد که میزان دانش فنی, نگرش و مهارت بیش از نیمی از کشاورزان شرکت کننده در رهیافت مدرسه مزرعه کشاورز در حد «خوب» و «عالی» قرار دارند. به علاوه, برای شناسایی و تبیین پراهمیت ترین متغیرهای تاثیرگذار بر دانش, نگرش و مهارت کشاورزان شرکت کننده در مدرسه مزرعه کشاورز در زمینه شیوه های مدیریت تلفیقی آفات در این پژوهش از رگرسیون چندمتغیره به روش مرحله ای استفاده شد که نتایج نشان می دهد متغیرهای پیش بین در تعیین میزان دانش, نگرش و مهارت به ترتیب 36.9, 30.6 و 27.6 درصد از میزان نوسانات متغیر وابسته را تبیین می کنند و بقیه مرتبط به سایر عوامل می گردد که در این پژوهش مورد مطالعه قرار نگرفتند. در نهایت بر اساس یافته های تحقیق پیشنهادهایی ارایه گردید.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

اتحادی ابری، مریم، روستا، کوروش، و قلی نیا، محمدجواد. (1390). عوامل تاثیرگذار بر دانش, نگرش و مهارت شرکت کنندگان در رهیافت مدرسه مزرعه کشاورز نسبت به گسترش فناوری مدیریت تلفیقی آفات. پژوهش های ترویج و آموزش کشاورزی، 4(4 (پیاپی 16))، 13-28. SID. https://sid.ir/paper/189930/fa

Vancouver: کپی

اتحادی ابری مریم، روستا کوروش، قلی نیا محمدجواد. عوامل تاثیرگذار بر دانش, نگرش و مهارت شرکت کنندگان در رهیافت مدرسه مزرعه کشاورز نسبت به گسترش فناوری مدیریت تلفیقی آفات. پژوهش های ترویج و آموزش کشاورزی[Internet]. 1390؛4(4 (پیاپی 16)):13-28. Available from: https://sid.ir/paper/189930/fa

IEEE: کپی

مریم اتحادی ابری، کوروش روستا، و محمدجواد قلی نیا، “عوامل تاثیرگذار بر دانش, نگرش و مهارت شرکت کنندگان در رهیافت مدرسه مزرعه کشاورز نسبت به گسترش فناوری مدیریت تلفیقی آفات،” پژوهش های ترویج و آموزش کشاورزی، vol. 4، no. 4 (پیاپی 16)، pp. 13–28، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/189930/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button