مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,240
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

769
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش مدل یادگیری خودراهبر در توسعه کارآفرینی از دیدگاه آموزشگران مراکز علمی کاربردی استان آذربایجان غربی

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 10

چکیده

 در سال های اخیر افزایش تخصص ها و لزوم وجود تعامل مراکز آموزشی با بازار کار, اهمیت آموزش و یادگیری باکیفیت را دوچندان کرده است. تحقیق حاضر به بررسی نقش مدل یادگیری خودراهبر در توسعه کارآفرینی از دیدگاه آموزشگران مراکز علمی کاربردی استان آذربایجان غربی پرداخته است. تحقیق از نوع کاربردی و به روش توصیفی, همبستگی می باشد که شیوه اجرای آن به صورت میدانی و با استفاده از پرسشنامه صورت گرفته است. جامعه آماری مورد نظر در این تحقیق کلیه آموزشگران مراکز آموزش علمی کاربردی در استان آذربایجان غربی به تعداد 390 نفر می باشند که از این تعداد, 128 نفر با روش نمونه گیری تصادفی ساده با انتساب متناسب به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS استفاده شده است. نتایج حاصل از ضریب همبستگی بین متغیرهای تحقیق و توسعه کارآفرینی حاکی از آن است که متغیرهای سن, استمرار و پایداری اشتغال, ایجاد انگیزه, بروز خلاقیت و ایجاد اشتغال با توسعه کارآفرینی رابطه معنی داری داشته اند. نتایج حاصل از تاثیر جمعی متغیرهای مستقل بر متغیر وابسته از طریق رگرسیون چندگانه حاکی از آن است که متغیرهای ایجاد اشتغال و بروز خلاقیت 61.3 درصد از تغییرات متغیر توسعه کارآفرینی را تبیین کرده است. با توجه به نتایج تحقیق پیشنهاد می گردد, آموزشگران با اعمال آموزش های صحیح, نگرانی دانشجویان را از شکست در راه اندازی یک کسب و کار از بین ببرند تا فارغ التحصیلان با اعتمادبه نفس بیشتر در جهت راه اندازی کسب و کار اقدام نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    بهنام، مرتضی، فرج اله حسینی، سیدجمال، میردامادی، سیدمهدی، و دهیوری، سحر. (1395). نقش مدل یادگیری خودراهبر در توسعه کارآفرینی از دیدگاه آموزشگران مراکز علمی کاربردی استان آذربایجان غربی. پژوهش های ترویج و آموزش کشاورزی، 9(2 (پیاپی 34))، 1-10. SID. https://sid.ir/paper/189963/fa

    Vancouver: کپی

    بهنام مرتضی، فرج اله حسینی سیدجمال، میردامادی سیدمهدی، دهیوری سحر. نقش مدل یادگیری خودراهبر در توسعه کارآفرینی از دیدگاه آموزشگران مراکز علمی کاربردی استان آذربایجان غربی. پژوهش های ترویج و آموزش کشاورزی[Internet]. 1395؛9(2 (پیاپی 34)):1-10. Available from: https://sid.ir/paper/189963/fa

    IEEE: کپی

    مرتضی بهنام، سیدجمال فرج اله حسینی، سیدمهدی میردامادی، و سحر دهیوری، “نقش مدل یادگیری خودراهبر در توسعه کارآفرینی از دیدگاه آموزشگران مراکز علمی کاربردی استان آذربایجان غربی،” پژوهش های ترویج و آموزش کشاورزی، vol. 9، no. 2 (پیاپی 34)، pp. 1–10، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/189963/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button