Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

505
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

815
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه خودکنترلی رفتاری در نیم رخ های مختلف امیدواری دانش آموزان دوره متوسطه شاهد؛ تحلیل فردمحور

صفحات

 صفحه شروع 17 | صفحه پایان 26

چکیده

 مقدمه در جریان یادگیری, متغیرهای زیادی مثل انگیزش, عزت نفس و سبک های یادگیری می توانند بر یادگیری تاثیر بگذارند. دراین میان, شواهد پژوهشی نشان داده که امیدواری یکی از عوامل مهم در بهبود عملکرد دانش آموزان است. پژوهش حاضر با هدف تعیین نیم رخ انگیزش دانش آموزان دوره متوسطه با استفاده از رویکرد فردمحور و مقایسه خودکنترلی رفتاری باتوجه به این نیم رخ ها انجام گرفته است. روش این پژوهش یک مطالعه توصیفی-علی مقایسه ای است. تعداد 204 نفر از دانش آموزان دبیرستان شاهد ناحیه 3 تبریز که در سال 97-96 مشغول به تحصیل بودند, مقیاس های خودکنترلی تانجی و امیدواری اشنایدر را تکمیل نمودند. برای تحلیل از نرم افزار SPSS از روش تحلیل خوشه ای و تحلیل واریانس یک راهه بهره گرفته شد. نتایج براساس نتایج حاصل از تجزیه خوشه ای, سه خوشه انگیزشی برای دانش آموزان به دست آمد: 38/2در خوشه کمیت پایین, 38/7درصد در خوشه کمیت متوسط, 25 درصد در خوشه کمیت بالا قرار گرفتند. خودکنترلی رفتاری خوشه کمیت پایین, کم تر از سایر خوشه ها بود(p<0/001). بحث یافته های به دست آمده می تواند به مسیولین حوزه آموزش کمک نماید تا با طراحی برنامه های مداخله ای تربیتی در ارتقا و یا حفظ امیدواری دانش آموزان دوره متوسطه, در طول سال های تحصیلی اقدامات موثری انجام دهند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دهقانی، صفرعلی، و فرید، ابوالفضل. (1399). مقایسه خودکنترلی رفتاری در نیم رخ های مختلف امیدواری دانش آموزان دوره متوسطه شاهد؛ تحلیل فردمحور. روانشناسی نظامی، 11(41 )، 17-26. SID. https://sid.ir/paper/190068/fa

    Vancouver: کپی

    دهقانی صفرعلی، فرید ابوالفضل. مقایسه خودکنترلی رفتاری در نیم رخ های مختلف امیدواری دانش آموزان دوره متوسطه شاهد؛ تحلیل فردمحور. روانشناسی نظامی[Internet]. 1399؛11(41 ):17-26. Available from: https://sid.ir/paper/190068/fa

    IEEE: کپی

    صفرعلی دهقانی، و ابوالفضل فرید، “مقایسه خودکنترلی رفتاری در نیم رخ های مختلف امیدواری دانش آموزان دوره متوسطه شاهد؛ تحلیل فردمحور،” روانشناسی نظامی، vol. 11، no. 41 ، pp. 17–26، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/190068/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا