Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

344
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

824
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی مداخله خوددلسوزی شناختی بر بهبود نیازهای خودتعیین گری، تعویق اندازی و تاب آوری تحصیلی دانش آموزان دختر مبتلا به افسردگی در یکی از شهرک های نظامی

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 44

چکیده

 مقدمه هدف اصلی این پژوهش, تعیین میزان اثربخشی مداخله خوددلسوزی شناختی بر بهبود نیازهای خودتعیین گری (خودمختاری, شایستگی و ارتباط ادراک شده), تعویق اندازی و تاب آوری تحصیلی دانش آموزان دختر مبتلا به افسردگی در یکی از شهرک های نظامی بود. روش طرح پژوهش نیمه آزمایشی از نوع پیش آزمون پس آزمون با گروه گواه بود. برای اجرای پژوهش از میان دانش آموزان دختر (متوسطه اول و دوم) دارای افسردگی یکی از شهرک های نظامی 40 نفر به صورت تصادفی انتخاب و در دو گروه آزمایش و گواه جایگزین شدند. سپس مداخله با روش آموزش خوددلسوزی شناختی به مدت 8 جلسه 90 دقیقه ای روی گروه آزمایش اجرا شد و گروه گواه هیچ نوع مداخله ای دریافت نکرد. ابزار پژوهش مقیاس نیازهای خودتعیین گری سوریبو و همکاران (2009), مقیاس تعویق اندازی تحصیلی (APS) کاکیسی (2003) و پرسشنامه تاب آوری تحصیلی ساموئل (2004) بود. برای تحلیل داده ها از نرم افزار (SPSS. 21) و تحلیل کواریانس استفاده شد. نتایج یافته ها تفاوت معنی داری بین دو گروه نشان داد. بحث پس می توان گفت که مداخله خوددلسوزی شناختی بر بهبود نیازهای خودتعیین گری (خودمختاری, شایستگی و ارتباط ادراک شده), تعویق اندازی و تاب آوری تحصیلی دانش آموزان دختر مبتلا به افسردگی, اثربخش است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قدم پور، عزت اله، یوسف وند، مهدی، صادقی، مسعود، و ایمنی، فاطمه. (1398). اثربخشی مداخله خوددلسوزی شناختی بر بهبود نیازهای خودتعیین گری, تعویق اندازی و تاب آوری تحصیلی دانش آموزان دختر مبتلا به افسردگی در یکی از شهرک های نظامی. روانشناسی نظامی، 10(38 )، 29-44. SID. https://sid.ir/paper/190076/fa

    Vancouver: کپی

    قدم پور عزت اله، یوسف وند مهدی، صادقی مسعود، ایمنی فاطمه. اثربخشی مداخله خوددلسوزی شناختی بر بهبود نیازهای خودتعیین گری, تعویق اندازی و تاب آوری تحصیلی دانش آموزان دختر مبتلا به افسردگی در یکی از شهرک های نظامی. روانشناسی نظامی[Internet]. 1398؛10(38 ):29-44. Available from: https://sid.ir/paper/190076/fa

    IEEE: کپی

    عزت اله قدم پور، مهدی یوسف وند، مسعود صادقی، و فاطمه ایمنی، “اثربخشی مداخله خوددلسوزی شناختی بر بهبود نیازهای خودتعیین گری, تعویق اندازی و تاب آوری تحصیلی دانش آموزان دختر مبتلا به افسردگی در یکی از شهرک های نظامی،” روانشناسی نظامی، vol. 10، no. 38 ، pp. 29–44، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/190076/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا