مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

848
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

643
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش کتابخانه های آموزشگاهی در تامین نیازهای پژوهشی دانش آموزان دبیرستان های سمای تهران

صفحات

 صفحه شروع 73 | صفحه پایان 82

چکیده

 هدف: پژوهش حاضر, با هدف پرداختن به اهمیت و نقش کتابخانه های مدارس غیرانتفاعی دخترانه و پسرانه سما دوره متوسطه شهر تهران در جهت تامین نیازهای پژوهشی انجام پذیرفته است و بررسی میزان پاسخ گویی کتابخانه های مدارس سما به نیازهای پژوهشی دانش آموزان خود, از مباحث مورد بررسی است.روش پژوهش: در این پژوهش از روش پیمایشی – کاربردی استفاده شده است. جامعه آماری 1400 نفر دانش آموزان دبیرستان های سمای تهران می باشد و ابزار گردآوری اطلاعات پرسش نامه است. با بررسی پژوهش ها و منابع و پرسش نامه های موجود, پرسش نامه اولیه ای تهیه و جهت تعیین روایی صوری و محتوایی در بین 8 نفر از اساتید دانشگاه و متخصصان در رشته کتابداری توزیع و گردآوری گردید و برای برآورد پایایی نیز از فرمول آلفای کرونباخ (a=0.89) استفاده گردید. برای سنجش داده ها از آمار توصیفی و در بخش آمار استنباطی از ضریب همبستگی اسپیرمن استفاده شد.یافته ها: طبق جدول مورگان, نمونه آماری جامعه مذکور 302 نفر است که به منظور صحت داده ها, 360 پرسش نامه خود ساخته 34 سوالی طراحی شده که به نظر اعتبار در پاسخ گویی 350 عدد آن قابل استناد است. پس از مطالعه و تحلیل داده ها مشخص شد که 35.1% بر این باور هستند که کتابخانه ها خیلی کم پاسخ گوی نیازهای پژوهشی دانش آموزان خود هستند, 40% معتقدند که این پاسخ گویی راکم, 14.9% آن را متوسط و 10% دیگر نیز پاسخ گویی کتابخانه ها را زیاد ارزیابی کردند.نتیجه گیری: با توجه به پرسش مطرح شده و دیدگاه پاسخ دهندگان, میانگین نمرات 1.99 می باشد که از مقدار متوسط طیف لیکرت 5 ارزشی که 3 می باشد نیز پایین تر است و در نتیجه گیری این نظر سنجی نشان می دهد که کتابخانه های مدارس سما پاسخ گوی نیازهای پژوهشی دانش آموزان نمی باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    غفاری، سعید، و نیکخو، فاطمه. (1393). نقش کتابخانه های آموزشگاهی در تامین نیازهای پژوهشی دانش آموزان دبیرستان های سمای تهران. دانش شناسی (علوم کتابداری و اطلاع رسانی و فناوری اطلاعات)، 7(27)، 73-82. SID. https://sid.ir/paper/193281/fa

    Vancouver: کپی

    غفاری سعید، نیکخو فاطمه. نقش کتابخانه های آموزشگاهی در تامین نیازهای پژوهشی دانش آموزان دبیرستان های سمای تهران. دانش شناسی (علوم کتابداری و اطلاع رسانی و فناوری اطلاعات)[Internet]. 1393؛7(27):73-82. Available from: https://sid.ir/paper/193281/fa

    IEEE: کپی

    سعید غفاری، و فاطمه نیکخو، “نقش کتابخانه های آموزشگاهی در تامین نیازهای پژوهشی دانش آموزان دبیرستان های سمای تهران،” دانش شناسی (علوم کتابداری و اطلاع رسانی و فناوری اطلاعات)، vol. 7، no. 27، pp. 73–82، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/193281/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button