مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,946
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,364
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پدیدار شناسی در مطالعات مصرف کننده

صفحات

 صفحه شروع 107 | صفحه پایان 132

چکیده

 استفاد از روش های پژوهش کیفی در رفتار مصرف کننده, غالبا در شکل هایی مانند پیمایش های تجربی, مصاحبه های پیش نویس, فرافکنی, ایفای نقش, مصاحبه عمیق و گروه های کانون انجام می گیرد. اما این روش ها تنها بخشی از فرایند تحقیق کیفی را پوشش می دهند. به عبارتی دیگر, عمدتا راهبردهای گردآوری داده ها هستند تا نوعی طرح کیفی مستقل. درک روش شناسی های کمی و کیفی باید با ارجاع و توجه به بنیان های فلسفی و پارادایمی آن ها صورت گیرد, و یک ارتباط منطقی, راهبردی و پارادایمی با سوالات و کل طرح تحقیق وجود داشته باشد. بنابراین جهت کاهش اختلال های پارادایمی, در صورتی که محقق در پی فهم تجارب, معانی و کسب بینش درباره رفتار مصرف کننده هست بهتر است از طرح های کیفی مانند پدیدارشناسی و نظریه زمینه ای که به نوبه خود دارای زیر طرح های کیفی گوناگون مرتبط هستند استفاده کرد. از این رو در این تحقیق, پس از بررسی نظرات خبرگان قبلی و تحقیقات پیشین درباره پدیدار شناسی, پدیدار شناسی وجود گرا به عنوان یک پارادایم جایگزین و رهیافت کاملا کیفی در مفهوم سازی و مطالعه تجربیات مصرف کننده معرفی شده و ارکان آن بیان می گردد. این پژوهش, با ارایه یک چارچوب فلسفی و روش شناسی کیفی در بازاریابی موجب درک و تفهم دقیق و واقعی تجربیات مصرف کننده برای محققان, کارشناسان و مدیران بازاریابی می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسنقلی پور، طهمورث، روحانی، امیررضا، و قدس الهی، احمد. (1393). پدیدار شناسی در مطالعات مصرف کننده. تحقیقات بازاریابی نوین، 4(3 (پیاپی 14) )، 107-132. SID. https://sid.ir/paper/194545/fa

    Vancouver: کپی

    حسنقلی پور طهمورث، روحانی امیررضا، قدس الهی احمد. پدیدار شناسی در مطالعات مصرف کننده. تحقیقات بازاریابی نوین[Internet]. 1393؛4(3 (پیاپی 14) ):107-132. Available from: https://sid.ir/paper/194545/fa

    IEEE: کپی

    طهمورث حسنقلی پور، امیررضا روحانی، و احمد قدس الهی، “پدیدار شناسی در مطالعات مصرف کننده،” تحقیقات بازاریابی نوین، vol. 4، no. 3 (پیاپی 14) ، pp. 107–132، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/194545/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button