مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,369
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

889
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر شایستگی تجاری سازی فناوری بر مزیت رقابتی: نقش تعدیلگر متغیر بازارگرایی

صفحات

 صفحه شروع 59 | صفحه پایان 74

چکیده

 در فضای رقابتی موجود در میان شرکت های نرم افزاری, موفقیت این شرکت ها در دستیابی به مزیت رقابتی, بدون سرمایه گذاری در بخش ایده ها و فناوری های جدید, دور از ذهن به نظر می رسد. تجاری سازی فناوری که همان فرایند کسب ایده جدید, توسعه فناوری, تبدیل ایده به محصول با استفاده از فناوری و ارائه آن به بازار می باشد, بدون محور قراردادن مشتری در اولویت های شرکت که همان مفهوم بازارگرایی را نشان می دهد, نمی تواند باعث مزیت رقابتی شود. از این رو, پژوهش حاضر میزان تاثیر شایستگی تجاری سازی فناوری از طریق نقش تعدیلگر بازارگرایی, بر مزیت رقابتی را بررسی کرده است. با این هدف, از روش توصیفی- پیمایشی استفاده شده است. پرسشنامه پژوهش را 130 نفر از کارکنان و مدیران پنج شرکت نرم افزاری که با روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شده اند, پاسخ داده اند. برای تجزیه و تحلیل داده ها, از مدل سازی معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزئی به کمک نرم افزار Smart PLS 3 استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان می دهد که شایستگی تجاری سازی فناوری بر هر دو مزیت هزینه و تمایز, به ترتیب با ضریب مسیر 0.526 و 0.679 تاثیر مثبت و معناداری دارد. نتایج همچنین نشان می دهد که بازارگرایی, تنها در رابطه شایستگی تجاری سازی فناوری و مزیت تمایز, با ضریب مسیر 0.491 نقش تعدیلگر دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سیدامیری، نادر، و هندیجانی فرد، مرتضی. (1396). تاثیر شایستگی تجاری سازی فناوری بر مزیت رقابتی: نقش تعدیلگر متغیر بازارگرایی. تحقیقات بازاریابی نوین، 7(1 (پیاپی 24) )، 59-74. SID. https://sid.ir/paper/194554/fa

    Vancouver: کپی

    سیدامیری نادر، هندیجانی فرد مرتضی. تاثیر شایستگی تجاری سازی فناوری بر مزیت رقابتی: نقش تعدیلگر متغیر بازارگرایی. تحقیقات بازاریابی نوین[Internet]. 1396؛7(1 (پیاپی 24) ):59-74. Available from: https://sid.ir/paper/194554/fa

    IEEE: کپی

    نادر سیدامیری، و مرتضی هندیجانی فرد، “تاثیر شایستگی تجاری سازی فناوری بر مزیت رقابتی: نقش تعدیلگر متغیر بازارگرایی،” تحقیقات بازاریابی نوین، vol. 7، no. 1 (پیاپی 24) ، pp. 59–74، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/194554/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button