مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

865
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

589
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مطالعه تئوری و تجربی تاثیر خطای نیروی ترمزی بر میزان انحراف عرضی خودرو

صفحات

 صفحه شروع 41 | صفحه پایان 52

چکیده

 در این پژوهش رفتار دینامیکی کامیونت در اثر وجود نابالانسی نیروی ترمزی, مورد بررسی قرار گرفته است. در تحقیقات پیشین, برای مطالعه تاثیر خطای نیروی ترمزی بر انحراف خودرو, از فرض ثابت بودن سرعت در طی فرآیند ترمزگیری استفاده شده است. در این تحقیق, برای مدل سازی واقع بینانه تر با در نظر گرفتن مدل دوچرخه ای خودرو و فرض کاهش سرعت با شتاب ثابت در حین ترمزگیری, معادلات حرکت استخراج شده است. معادلات حاصل, با استفاده از روش های عددی حل گردیده است. نتایج به دست آمده با نتایج تحلیلی ارایه شده در پژوهش های پیشین و نتایج حاصل از تست های تجربی مقایسه شده است. نتایج حاکی از اثرات قابل توجه اصلاح فرضیات مساله در مورد تغییرات سرعت در حین ترمزگیری می باشد. صحت نتایج با انجام تست های تجربی بر روی کامیونت 6 تن آذرخش به تایید رسیده است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رضایی، موسی، ارغند، حسام الدین، ترقی اسکویی، امین، و بافندگان، محمد. (1390). مطالعه تئوری و تجربی تاثیر خطای نیروی ترمزی بر میزان انحراف عرضی خودرو. علوم کاربردی و محاسباتی در مکانیک (دانشکده مهندسی)، 23(1 (پیاپی 5))، 41-52. SID. https://sid.ir/paper/196298/fa

    Vancouver: کپی

    رضایی موسی، ارغند حسام الدین، ترقی اسکویی امین، بافندگان محمد. مطالعه تئوری و تجربی تاثیر خطای نیروی ترمزی بر میزان انحراف عرضی خودرو. علوم کاربردی و محاسباتی در مکانیک (دانشکده مهندسی)[Internet]. 1390؛23(1 (پیاپی 5)):41-52. Available from: https://sid.ir/paper/196298/fa

    IEEE: کپی

    موسی رضایی، حسام الدین ارغند، امین ترقی اسکویی، و محمد بافندگان، “مطالعه تئوری و تجربی تاثیر خطای نیروی ترمزی بر میزان انحراف عرضی خودرو،” علوم کاربردی و محاسباتی در مکانیک (دانشکده مهندسی)، vol. 23، no. 1 (پیاپی 5)، pp. 41–52، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/196298/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button