مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,179
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

874
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه غیر خطی رقابت بازار محصول و کیفیت گزارشگری مالی

صفحات

 صفحه شروع 177 | صفحه پایان 195

چکیده

 ادبیات تحقیق نشان می دهد که رقابت بازار محصول می تواند تأثیر غیرخطی بر رفتارهای شرکتی مانند تلاش مدیریت و فعالیت های نوآوری داشته باشد. این مطالعه, سعی دارد با استفاده از اطلاعات صورت های مالی شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران طی سال های 1385 الی 1392, ادبیات تحقیق را با بررسی یک رابطه غیرخطی میان رقابت بازار محصول, با استفاده از شاخص هرفیندال-هریشمن؛ و کیفیت گزارشگری مالی, با استفاده از معیار تجدیدارائه سود توسعه دهد. طبق فرضیه تحقیق, نتایج این مطالعه پس از کنترل سایر عوامل مرتبط با تجدیدارائه ها با استفاده از رگرسیون غیرخطی درجه دو (کوادراتیک), حاکی از یک رابطه غیرخطی یو-شکل (U) میان متغیرهای رقابت بازار محصول و تجدیدارائه سود در میان شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می باشد. به عبارت دیگر, کیفیت سود در سطح پایین رقابت افزایش؛ و هنگام تشدید رقابت کاهش می یابد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کاردان، بهزاد، امیدفر، مهدی، و ودیعی نوقابی، محمدحسین. (1398). رابطه غیر خطی رقابت بازار محصول و کیفیت گزارشگری مالی. پژوهش های حسابداری مالی و حسابرسی (پژوهشنامه حسابداری مالی و حسابرسی)، 11(41 )، 177-195. SID. https://sid.ir/paper/198123/fa

    Vancouver: کپی

    کاردان بهزاد، امیدفر مهدی، ودیعی نوقابی محمدحسین. رابطه غیر خطی رقابت بازار محصول و کیفیت گزارشگری مالی. پژوهش های حسابداری مالی و حسابرسی (پژوهشنامه حسابداری مالی و حسابرسی)[Internet]. 1398؛11(41 ):177-195. Available from: https://sid.ir/paper/198123/fa

    IEEE: کپی

    بهزاد کاردان، مهدی امیدفر، و محمدحسین ودیعی نوقابی، “رابطه غیر خطی رقابت بازار محصول و کیفیت گزارشگری مالی،” پژوهش های حسابداری مالی و حسابرسی (پژوهشنامه حسابداری مالی و حسابرسی)، vol. 11، no. 41 ، pp. 177–195، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/198123/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا