مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

730
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

671
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین رابطه رقابت در بازار محصول با مدیریت سود شرکت ها (شواهدی از اقلام تعهدی اختیاری)

صفحات

 صفحه شروع 15 | صفحه پایان 26

چکیده

 رقابت به عنوان یک مکانیزه زیرساختی در شرکت ها هست که به شرکت توانایی ایجاد هرگونه شوک های هزینه به مشتریان, کاهش نوسان های جریان های نقدی و درنتیجه کاهش نیاز به دستکاری سود را می دهد. پژوهش تجربی حاضر درصدد آن است تا بر اساس مطالعات قبلی لاکسمانا و همکاران (2014), رابطه شاخص های لرنر, لرنر تعدیل شده و هرفیندال هریشمن را با مدیریت سود از طریق اقلام تعهدی(مدیریت حسابداری سود) ارزیابی نماید. جامعه آماری این پژوهش شامل شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران از سال 1385 تا 1392 و داده های موردمطالعه این پژوهش شامل 816 سال-شرکت می باشد. روش پژوهش از نوع همبستگی, علّی و پس رویداری و روش آزمون فرضیه ها, رگرسیون خطی چند متغیره است. نتایج نشان می دهد که شاخص دوم رقابت در بازار محصول(شاخص لرنر) و شاخص سوم(شاخص لر نر تعدیل شده) با مدیریت حسابداری سود رابطه معنی داری دارد. همچنین, رابطه معنی دار شاخص هرفیندال هریشمن با مدیریت سود از طریق اقلام تعهدی مشاهده نگردید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بحری ثالث، جمال، پاک مرام، عسگر، و قادری، قدرت. (1397). تبیین رابطه رقابت در بازار محصول با مدیریت سود شرکت ها (شواهدی از اقلام تعهدی اختیاری). حسابداری مدیریت، 11(38 )، 15-26. SID. https://sid.ir/paper/198677/fa

    Vancouver: کپی

    بحری ثالث جمال، پاک مرام عسگر، قادری قدرت. تبیین رابطه رقابت در بازار محصول با مدیریت سود شرکت ها (شواهدی از اقلام تعهدی اختیاری). حسابداری مدیریت[Internet]. 1397؛11(38 ):15-26. Available from: https://sid.ir/paper/198677/fa

    IEEE: کپی

    جمال بحری ثالث، عسگر پاک مرام، و قدرت قادری، “تبیین رابطه رقابت در بازار محصول با مدیریت سود شرکت ها (شواهدی از اقلام تعهدی اختیاری)،” حسابداری مدیریت، vol. 11، no. 38 ، pp. 15–26، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/198677/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button