مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

581
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

725
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بهبود یادگیری واژه های تخصصی حسابداری بهای تمام شده با استفاده از بازی جدول کلمات متقاطع

صفحات

 صفحه شروع 43 | صفحه پایان 55

چکیده

 هدف اصلی این پژوهش تعیین میزان موفقیت ابزارهای غیرسنتی کمک آموزشی در افزایش علاقه ی دانشجویان به حسابداری و در نتیجه, بهبود یادگیری آن ها است. با مطالعه 50 نفر از دانشجویان مقطع کارشناسی در رشته-های مدیریت مؤسسه آموزش عالی فاطمیه شیراز در نیمسال اول تحصیلی 97-96, تاثیر بازی جدول کلمات متقاطع در درک بهتر واژه ها و مفاهیم اصلی درس بهای تمام شده مورد بررسی قرار گرفت. این بازی در قالب 6 جدول کوچک و 1 جدول بزرگ طراحی و اجرا شد. درنهایت, پس از کنترل دفعات مشارکت دانشجویان در بازی, تاثیر امتیازات کسب شده بر عملکرد آن ها در امتحان مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان دهنده وجود رابطه مثبت معنادار بین متوسط امتیازات کسب شده دانشجویان از بازی جدول و عملکرد امتحانی آنان بود اما بین دفعات حضور دانشجویان در بازی و عملکرد نهایی آن ها رابطه معناداری یافت نشد. همچنین, نتایج بررسی نظرات مشارکت کنندگان در ارتباط با تاثیر بازی جدول بر یادگیری و انگیزه آن ها با استفاده از پرسشنامه 5 طبقه ای لیکرت, نیز نشان داد که از نظر دانشجویان این بازی سرگرم کننده, چالش انگیز و مؤثر در یادگیری مفاهیم تخصصی است. یافته های این پژوهش نشان دهنده ضرورت توجه بیش از پیش به ابزارها و شیوه های نوین و خلاقانه در آموزش دروس حسابداری است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خواجوی، شکراله، و زیاری، سارا. (1398). بهبود یادگیری واژه های تخصصی حسابداری بهای تمام شده با استفاده از بازی جدول کلمات متقاطع. حسابداری مدیریت، 12(42 )، 43-55. SID. https://sid.ir/paper/198794/fa

    Vancouver: کپی

    خواجوی شکراله، زیاری سارا. بهبود یادگیری واژه های تخصصی حسابداری بهای تمام شده با استفاده از بازی جدول کلمات متقاطع. حسابداری مدیریت[Internet]. 1398؛12(42 ):43-55. Available from: https://sid.ir/paper/198794/fa

    IEEE: کپی

    شکراله خواجوی، و سارا زیاری، “بهبود یادگیری واژه های تخصصی حسابداری بهای تمام شده با استفاده از بازی جدول کلمات متقاطع،” حسابداری مدیریت، vol. 12، no. 42 ، pp. 43–55، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/198794/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button