مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

762
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

734
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر عوامل سمت عرضه بر اشاعه نوآوری های حسابداری مدیریت

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 14

چکیده

 عوامل مؤثر بر پذیرش نوآوری های حسابداری مدیریت, از جنبه های مختلفی مورد مطالعه قرار گرفته اند. مطابق با ادبیات نظری, پذیرش این نوآوری ها بسیار عرضه محور بوده و در بسیاری موارد, نتیجه عرضه آنها توسط عواملی است که تحقیق و توسعه لازم برای حمایت از توسعه اولیه نوآوری را انجام داده اند. در این راستا, هدف این تحقیق بررسی نقش عوامل عرضه کننده نوآوری های حسابداری مدیریت شامل شرکت های مشاوره خدمات مدیریت, منابع کسب دانش حسابداری مدیریت و خبرگان داخلی شرکت بر میزان پذیرش این نوآوری ها است. بعلاوه, این تحقیق به بررسی تأثیر واسطه ای ویژگی های درک شده از نوآوری های حسابداری مدیریت بر رابطه میان عوامل سمت عرضه و پذیرش این نوآوری ها پرداخته است. برای این منظور, با استفاده از پرسشنامه, اطلاعات 121 شرکت تولیدی پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران جمع آوری و با استفاده از روش مدل سازی معادلات ساختاری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان می دهند که عوامل سمت عرضه تأثیر مستقیم بر میزان پذیرش نوآوری های حسابداری مدیریت دارند. بعلاوه, ویژگی های درک شده, نقش میانجی گر بر رابطه میان عوامل سمت عرضه و پذیرش این نوآوری ها ایفا می کنند. این یافته ها مؤید تأثیر دیدگاه بازار در توسعه و اشاعه سبک های مدیریتی از جمله روش های نوین حسابداری مدیریت می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ذوالقدر، مصطفی، حقیقت، حمید، و کردستانی، غلامرضا. (1397). تأثیر عوامل سمت عرضه بر اشاعه نوآوری های حسابداری مدیریت. حسابداری مدیریت، 11(39 )، 1-14. SID. https://sid.ir/paper/198820/fa

    Vancouver: کپی

    ذوالقدر مصطفی، حقیقت حمید، کردستانی غلامرضا. تأثیر عوامل سمت عرضه بر اشاعه نوآوری های حسابداری مدیریت. حسابداری مدیریت[Internet]. 1397؛11(39 ):1-14. Available from: https://sid.ir/paper/198820/fa

    IEEE: کپی

    مصطفی ذوالقدر، حمید حقیقت، و غلامرضا کردستانی، “تأثیر عوامل سمت عرضه بر اشاعه نوآوری های حسابداری مدیریت،” حسابداری مدیریت، vol. 11، no. 39 ، pp. 1–14، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/198820/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button