مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,514
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

779
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عامل های تاثیرگذار بر فرسودگی تحصیلی دانشجویان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی

صفحات

 صفحه شروع 44 | صفحه پایان 55

چکیده

 این پژوهش به منظور ارزیابی عامل های موثر بر فرسودگی تحصیلی, احساس بی کفایتی و خستگی ذهنی است که دانشجویان در برابر تنش های مزمن ناشی از نبود منبع ها لازم برای انجام وظیفه و تکلیف های محوله از خود نشان می دهند, اجرا شد. جامعه ی آماری 1250 دانشجوی رشته ی کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی در سال تحصیلی 95-96 بود که با استفاده از جدول گرجسی و مورگان, حجم نمونه 300 تن برآورد شد که به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای گزینش شدند. پرسشنامه اطلاعات جمعیت شناختی - تحصیلی و فرسودگی تحصیلی ماسلاچ برای گردآوری داده ها استفاده شد. روایی و پایایی این پژوهش با آلفای ترتیبی برای مولفه ی ناکارآمدی 0.76, شک و تردید 0.79 و خستگی عاطفی 0.72 مورد تایید قرار گرفت. برای شناسایی عامل های موثر بر فرسودگی تحصیلی از, رگرسیون ترتیبی با استفاده از نرم افزارSPSS win.16  انجام شد. بر پایه آماره نسبت شانس, احتمال تاثیر جنس دانشجویان بر فرسودگی تحصیلی آنان 3.23 برابر, احتمال تاثیر متغیرهای رشته ی تحصیلی, معدل و نوبت تحصیلی در بعد بی علاقگی تحصیلی, به ترتیب 1.45, 1.26 و 2.34 برابر, احتمال تاثیر متغیرهای رشته ی تحصیلی و معدل در بعد خستگی هیجانی, 1.52 و 1.16 برابر, و در بعد ناکارآمدی تحصیلی 1.35 و 2.45 برابر زمانی است که این متغیر ها را در نظر نگیریم. معدل نقش محافظتی در برابر فرسودگی تحصیلی داشت و تحصیل در نوبت شبانه از جمله خطرپذیری عامل های فرسودگی تحصیلی بود. تحلیل رگرسیون ترتیبی نشان داد؛ چهار متغیر معدل, رشته, نوبت تحصیلی و جنس احتمال برآورد فرسودگی تحصیلی دانشجویان را تحت تاثیر قرار می دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    آهوخوش، پروانه، و علی بیگی، امیرحسین. (1396). عامل های تاثیرگذار بر فرسودگی تحصیلی دانشجویان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی. پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، -(40)، 44-55. SID. https://sid.ir/paper/200395/fa

    Vancouver: کپی

    آهوخوش پروانه، علی بیگی امیرحسین. عامل های تاثیرگذار بر فرسودگی تحصیلی دانشجویان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی. پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی[Internet]. 1396؛-(40):44-55. Available from: https://sid.ir/paper/200395/fa

    IEEE: کپی

    پروانه آهوخوش، و امیرحسین علی بیگی، “عامل های تاثیرگذار بر فرسودگی تحصیلی دانشجویان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی،” پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، vol. -، no. 40، pp. 44–55، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/200395/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button