Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

806
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

654
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مولفه های برنامه درسی بر خود کارآمدی کارآفرینانه دانشجویان مرکزهای آموزش عالی علمی-کاربردی کشاورزی البرز

صفحات

 صفحه شروع 16 | صفحه پایان 27

چکیده

خودکارآمدی کارآفرینانه توان کارآفرینان را برای شناخت فرصت های کارآفرینی, مدیریت منابع و مقابله با چالش های موجود در کل فرایند کارآفرینی, تحت تاثیر قرار می دهد. از سوی دیگر, استدلال شده است که برنامه های درسی فرصت های مختلفی را برای دانشجویان به منظور توسعه جنبه های مختلف خودکارآمدی کارآفرینانه فراهم می کند. با این وجود, هنوز دانش زیادی درباره نقش مولفه های برنامه درسی به عنوان قلب مراکز دانشگاهی بر خودکارآمدی کارآفرینانه دانشجویان وجود ندارد. لذا, هدف کلی این پژوهش واکاوی نقش مولفه های برنامه درسی بر خود کارآمدی کارآفرینانه دانشجویان مرکزهای آموزش عالی علمی-کاربردی کشاورزی استان البرز بود. جامعه آماری تحقیق 2004 تن از دانشجویان مرکزهای مزبور بود که با استفاده از فرمول کوکران, 178 تن از آنان با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای متناسب با حجم در دو مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) و جوانشیر به عنوان نمونه گزینش شدند. ابزار اصلی پژوهش پرسشنامه ای محقق ساخت بود که روایی ظاهری و محتوایی آن, توسط پانل متخصصان و روایی سازه, با استفاده از تحلیل عاملی اکتشافی (0.724KMO= و معنی داری بارتلت در سطح یک درصد خطا) تایید شد. همچنین, به منظور تعیین پایایی پرسشنامه, از آزمون تتای ترتیبی با به کارگیری نرم افزار R استفاده شد. داده های آماری با استفاده از نرم افزار SPSSWin20 مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت. یافته های تحلیل همبستگی نشان دادند که بین مولفه های روش تدریس, محتوای آموزشی, آموزشگر و ارزشیابی با میزان خودکارآمدی کارآفرینانه دانشجویان, رابطه مثبت و معنی داری و جود دارد. بین مولفه های مدیریت و محیط فیزیکی با میزان خودکارآمدی کارآفرینانه دانشجویان رابطه معنی داری مشاهده نشد. یافته های به دست آمده از تحلیل رگرسیون ترتیبی نشان دادند که مولفه-های محتوای آموزشی, آموزشگر و روش تدریس بر پایه ی آماره مک فادن در مجموع 27.4 درصد از احتمال واریانس متغیر وابسته خودکارآمدی کارآفرینانه دانشجویان را تبیین نمودند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صالحی، لاله، منوری فرد، فیض اله، و محمدی، یاسر. (1395). مولفه های برنامه درسی بر خود کارآمدی کارآفرینانه دانشجویان مرکزهای آموزش عالی علمی-کاربردی کشاورزی البرز. پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، -(39)، 16-27. SID. https://sid.ir/paper/200461/fa

    Vancouver: کپی

    صالحی لاله، منوری فرد فیض اله، محمدی یاسر. مولفه های برنامه درسی بر خود کارآمدی کارآفرینانه دانشجویان مرکزهای آموزش عالی علمی-کاربردی کشاورزی البرز. پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی[Internet]. 1395؛-(39):16-27. Available from: https://sid.ir/paper/200461/fa

    IEEE: کپی

    لاله صالحی، فیض اله منوری فرد، و یاسر محمدی، “مولفه های برنامه درسی بر خود کارآمدی کارآفرینانه دانشجویان مرکزهای آموزش عالی علمی-کاربردی کشاورزی البرز،” پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، vol. -، no. 39، pp. 16–27، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/200461/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا