مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,823
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

447
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش ادراک از محیط یادگیری ساختن گرا بر مولفه های اهداف پیشرفت دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 20

چکیده

 با توجه به اهمیت اهداف پیشرفت به عنوان مولفه مهم انگیزشی برای فهم رفتار دانشجویان, بررسی زمینه ها و بسترهای آن, همچون ادراکات محیط کلاسی ساخت ن گرا حائز اهمیت است, از این رو, هدف پژوهش, بررسی نقش ادراک از محیط یادگیری ساختن گرا بر مولفه های اهداف پیشرفت در دانشجویان بود. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه فردوسی مشهد در دانشکده های ادبیات و علوم انسانی, علوم تربیتی و روان شناسی, علوم پایه و کشاورزی در سال (4-1393) بود. حجم نمونه به روش نمونه گیری سهمیه ای, با درنظرگرفتن حجم جامعه در دانشکده های مختلف با استفاده از فرمول کوکران, 193 تن برآورد شد. در این پژوهش, دو پرسشنامه ادراک از محیط یادگیری ساختن گرای اجتماعی و اهداف پیشرفت استفاده شد. داده های به دست آمده با استفاده از الگوی معادلات ساختاری تحلیل و الگوی پیشنهادی آزمون شد. نتایج نشان داد که محیط یادگیری ساختن گرا بر مولفه های اهداف پیشرفت تاثیر مثبت و معنادار دارد (P<0.5), علاوه بر این, اجرای الگوی معادلات ساختاری نشان داد که داده ها با الگوی پیشنهادی برازش دارند. ضرایب مربوط به مسیر بین ادراک از محیط یادگیری ساختن گرا و اهداف پیشرفت, 0.36 به دست آمده است و نتایج ناشی از اجرای آزمون t نشان می دهد, ضریب مسیر مورد نظر معنادار است (P<0.5). این بدان معناست که مولفه های اهداف پیشرفت دانشجویان تحت تاثیر محیط یادگیری آنان قرار دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کارشکی، حسین، غلباش قره بلاغی اینالو، سمانه، و طاطاری، یونس. (1395). نقش ادراک از محیط یادگیری ساختن گرا بر مولفه های اهداف پیشرفت دانشجویان. رویکردهای نوین آموزشی، 11(1 (پیاپی 23) )، 1-20. SID. https://sid.ir/paper/201693/fa

    Vancouver: کپی

    کارشکی حسین، غلباش قره بلاغی اینالو سمانه، طاطاری یونس. نقش ادراک از محیط یادگیری ساختن گرا بر مولفه های اهداف پیشرفت دانشجویان. رویکردهای نوین آموزشی[Internet]. 1395؛11(1 (پیاپی 23) ):1-20. Available from: https://sid.ir/paper/201693/fa

    IEEE: کپی

    حسین کارشکی، سمانه غلباش قره بلاغی اینالو، و یونس طاطاری، “نقش ادراک از محیط یادگیری ساختن گرا بر مولفه های اهداف پیشرفت دانشجویان،” رویکردهای نوین آموزشی، vol. 11، no. 1 (پیاپی 23) ، pp. 1–20، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/201693/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button