مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

497
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

601
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثر ویژگی های شخصیتی، بر رفتار دگرگزینی مشتریان، و نقش ناکامی در خدمات رسانی، در تعدیل آن

صفحات

 صفحه شروع 87 | صفحه پایان 107

چکیده

 هدف این پژوهش, بررسی اثر تعدیل کنندگی ناکامی در خدمت رسانی, بر پیوندی است که میان سه دسته از متغیرهای مستقل از سویی, و رفتار دگرگزینی به عنوان متغیر تابع از دیگرسو برقرار می گردد. نوع پژوهش به لحاظ هدف, کاربردی؛ روش پژوهش, توصیفی و پیمایشی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش, مشتریان شرکت بیمه ایران در استان ایلام می باشد. نمونه گیری بر اساس فرمول کوکران با استفاده از روش آسان دسترس انجام شده است. ابزار پژوهش, پرسشنامه استاندارد می باشد که روایی صوری و محتوایی آن, پس از انجام مطالعات اولیه و تهیه چارچوب نظری پژوهش, با استفاده از دیدگاه های متخصصان و استادان تایید شده, و پایایی آن نیز با ضریب آلفای کرونباخ 0.852 به دست آمده است. در واکاوی داده ها؛ از تحلیل عاملی, آنالیز چندمتغیره استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان داده که متغیرهای ویژگی های شخصیتی, هوش هیجانی, و سرانجام داشتن مناسبات صمیمانه تر با مشتریان؛ هر سه, با رفتار دگرگزینی مشتریان, ارتباط معناداری داشته و مدل پژوهش نیز از برازش قابل قبولی برخوردار است, بدین معنی که اگرچه ناکامی در خدمت رسانی, رابطه بین هوش هیجانی, ویژگی های شخصیتی, و داشتن مناسبات صمیمانه تر با مشتری را از یک سو, با رفتار دگرگزینی ازدیگرسو, تعدیل می کند؛ ولی اثر این تعدیل, بسیار ناچیز می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    امانی، جمشید، پوراشرف، یاسان اله، و آیبد، رضا. (1396). اثر ویژگی های شخصیتی, بر رفتار دگرگزینی مشتریان, و نقش ناکامی در خدمات رسانی, در تعدیل آن. مطالعات مدیریت بهبود و تحول، 26(85 )، 87-107. SID. https://sid.ir/paper/202922/fa

    Vancouver: کپی

    امانی جمشید، پوراشرف یاسان اله، آیبد رضا. اثر ویژگی های شخصیتی, بر رفتار دگرگزینی مشتریان, و نقش ناکامی در خدمات رسانی, در تعدیل آن. مطالعات مدیریت بهبود و تحول[Internet]. 1396؛26(85 ):87-107. Available from: https://sid.ir/paper/202922/fa

    IEEE: کپی

    جمشید امانی، یاسان اله پوراشرف، و رضا آیبد، “اثر ویژگی های شخصیتی, بر رفتار دگرگزینی مشتریان, و نقش ناکامی در خدمات رسانی, در تعدیل آن،” مطالعات مدیریت بهبود و تحول، vol. 26، no. 85 ، pp. 87–107، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/202922/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button