Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,456
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

739
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه و اعتباریابی مدل دیپلماسی تجاری در تجارت بین الملل بر مبنای نظریه داده بنیان و مدل معادلات ساختاری

صفحات

 صفحه شروع 93 | صفحه پایان 111

چکیده

 هدف از تحقیق حاضر ارائه و اعتبار یابی مدل دیپلماسی تجاری در تجارت بین الملل برمبنای نظریه داده بنیان و مدل معادلات ساختاری است. رویکرد پژوهش حاضر آمیخته از نوع اکتشافی می باشد. بنابراین رویکرد این پژوهش ترکیبی از رویکردهای کیفی و کمی (آمیخته) است که در آن از روش های کیفی مقتضی از جمله مصاحبه اکتشافی جهت طراحی الگوی دیپلماسی تجاری در تجارت بین الملل استفاده شد و از روش های کمی برای آزمون مدل مفهومی پژوهش استفاده می شود. جامعه آماری در بخش کیفی پژوهش خبرگان حوزه تجارت بین الملل بودند و جامعه آماری در بخش کمی مدیران, معاونین و کارشناسان شرکت های صاداراتی و وارداتی شهر تهران بودند. با توجه به تعداد جامعه آماری و جهت اطمینان از پوشش کامل حجم نمونه, 400 پرسشنامه در بین کارکنان شرکتهای تجاری توزیع شد و از این تعداد 384 پرسشنامه به دلیل دقت و صحت داده ها مورد تحلیل قرار گرفت. بر مبنای الگوی داده بنیان درحیطه دیپلماسی تجاری عوامل فرهنگی, عوامل مالی, عوامل بازار و عوامل سیاسی مورد شناسایی قرار گرفته و الگوی پژوهش ترسیم شده است. یافته ها نشان می دهد که عوامل مالی تاثیر مثبت و معناداری بر عوامل سیاسی و فرهنگی دارد. همچنین عوامل سیاسی و فرهنگی نیز تاثیر مثبت و معناداری بر عوامل بازار دارند. علاوه بر این تاثیر عوامل بازار و عوامل فرهنگی نیز بر دیپلماسی تجاری در تجارت بین الملل معنادار است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اکبریه، حمید، وظیفه دوست، حسین، و صالح اردستانی، عباس. (1396). ارائه و اعتباریابی مدل دیپلماسی تجاری در تجارت بین الملل بر مبنای نظریه داده بنیان و مدل معادلات ساختاری. آینده پژوهی مدیریت (پژوهش های مدیریت)، 28(111 )، 93-111. SID. https://sid.ir/paper/204098/fa

    Vancouver: کپی

    اکبریه حمید، وظیفه دوست حسین، صالح اردستانی عباس. ارائه و اعتباریابی مدل دیپلماسی تجاری در تجارت بین الملل بر مبنای نظریه داده بنیان و مدل معادلات ساختاری. آینده پژوهی مدیریت (پژوهش های مدیریت)[Internet]. 1396؛28(111 ):93-111. Available from: https://sid.ir/paper/204098/fa

    IEEE: کپی

    حمید اکبریه، حسین وظیفه دوست، و عباس صالح اردستانی، “ارائه و اعتباریابی مدل دیپلماسی تجاری در تجارت بین الملل بر مبنای نظریه داده بنیان و مدل معادلات ساختاری،” آینده پژوهی مدیریت (پژوهش های مدیریت)، vol. 28، no. 111 ، pp. 93–111، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/204098/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا