مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,631
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

852
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین اهمیت هوش معنوی و خودکارآمدی مدیران در عرصه رقابت جهانی

صفحات

 صفحه شروع 43 | صفحه پایان 51

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف تعیین رابطه بین خودکارآمدی با هوش معنوی مدیران مدارس دولتی شهرستان ساری در سال تحصیلی 93-94 انجام شده است. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی است.جامعه آماری این تحقیق را کلیه مدیران مدارس دولتی که تعداد 62 نفر بودند را تشکیل داده اند که تمامی این تعداد به لحاظ محدود بودن جامعه در تحقیق شرکت داده شدند. برای جمع آوری اطلاعات از پرسش نامه خود کارآمدی شوارز که دارای سه بعد پایداری, تلاش و ابتکار و هوش معنوی دیوید کینگ که دارای چهار بعد تفکر انتقادی, آگاهی متعالی, توسعه سطح هوشیار و معناسازی شخصی استفاده شد که روایی آن به وسیله اساتید دانشگاه مورد تایید قرار گرفت و برا ی سنجش پایایی از آلفای کرونباخ استفاده شد که برای هر یک از متغیرهای هوش معنوی و خودکارآمدی برابر با 0.79 . 0.86 حاصل گردید. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها حاکی از آن است که بین مولفه های هوش معنوی و سطح خود کارامدی مدیران مدارس رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. نتایج ازمون رگرسیون نیز بیانگر این است که سه متغیر معناسازی شخصی, آگاهی متعالی و گسترش خود آگاهی پیش بین معنی داری برای خود کارامدی مدیران می باشند و در این میان تفکر انتقادی مدیران پیش بین معناداری برای خود کارامدی مدیران به شمار نمی رود. نتایج آزمون t نیز حاکی از این است که میزان تفکر انتقادی, آگاهی متعالی و معناسازی شخصی در مدیران بیشتر از حد متوسط است, اما میزان مولفه گسترش خود آگاهی کمتر از حد متوسط می باشد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

نیازآذری، مرضیه، و خسروابادی، سهیلا. (1393). تبیین اهمیت هوش معنوی و خودکارآمدی مدیران در عرصه رقابت جهانی. آینده پژوهی مدیریت (پژوهش های مدیریت)، 25(101)، 43-51. SID. https://sid.ir/paper/204263/fa

Vancouver: کپی

نیازآذری مرضیه، خسروابادی سهیلا. تبیین اهمیت هوش معنوی و خودکارآمدی مدیران در عرصه رقابت جهانی. آینده پژوهی مدیریت (پژوهش های مدیریت)[Internet]. 1393؛25(101):43-51. Available from: https://sid.ir/paper/204263/fa

IEEE: کپی

مرضیه نیازآذری، و سهیلا خسروابادی، “تبیین اهمیت هوش معنوی و خودکارآمدی مدیران در عرصه رقابت جهانی،” آینده پژوهی مدیریت (پژوهش های مدیریت)، vol. 25، no. 101، pp. 43–51، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/204263/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button