مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,818
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,265
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه ی بین سبک زندگی و میزان آگاهی از روش های تغییر و اصلاح رفتار با سبک مدیریت کلاس درس معلمان ابتدایی شهرستان شبستر

صفحات

 صفحه شروع 103 | صفحه پایان 117

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, پیش بینی سبک مدیریت کلاسی معلمان بر اساس آگاهی از روش های اصلاح و تغییر رفتار و سبک زندگی می باشد. روش تحقیق پژوهش حاضر, از نوع همبستگی است. جامعه آماری شامل کلیه ی معلمان مقطع ابتدایی شهرستان شبستر در سالتحصیلی 94-95 است. روش نمونه گیری مورد استفاده در این تحقیق, نمونه-گیری به صورت تصادفی طبقه ای انجام گرفت. جهت تعیین حجم نمونه از جدول مورگان استفاده شد که مطابق این جدول, 233 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. در این پژوهش برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه های سبک زندگی میلر و اسمیت, پرسشنامه سبک مدیریت کلاس ولفگانگ و گلیکمن و پرسشنامه ی محقق ساخته ی آگاهی از روش های اصلاح رفتار استفاده شده است. برای تجزیه و تحلیل داده های پژوهشی از روش های آمار توصیفی و استباطی شامل همبستگی پیرسون, رگرسیون چندگانه استفاده گردید. نتایج نشان داد که بین سبک زندگی متعادل و میزان آگاهی از روش های اصلاح و تغییر رفتار با سبک مدیریت کلاسی غیرمداخله گر معلمان, رابطه مثبت و معنادار وجود دارد و سبک مدیریت کلاسی معلمان بر اساس سبک زندگی و میزان آگاهی از روش های اصلاح و تغییر رفتار, قابل پیش بینی است. مقدار همبستگی سبک زندگی و سبک مدیریت کلاسی, 36/0 می باشد (01/0p ≤ ). مقدار همبستگی آگاهی از روش های اصلاح و تغییر رفتار و سبک مدیریت کلاسی, 81/0 می باشد (01/0p≤ ). به صورت کلی, 67 درصد واریانس سبک مدیریت کلاسی, مربوط به عامل های آگاهی از روش های اصلاح و تغییر رفتار و سبک زندگی می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فتحی زاده، مهناز، و کریمی ثانی، پرویز. (1396). رابطه ی بین سبک زندگی و میزان آگاهی از روش های تغییر و اصلاح رفتار با سبک مدیریت کلاس درس معلمان ابتدایی شهرستان شبستر. زن و مطالعات خانواده، 9(35 )، 103-117. SID. https://sid.ir/paper/206398/fa

    Vancouver: کپی

    فتحی زاده مهناز، کریمی ثانی پرویز. رابطه ی بین سبک زندگی و میزان آگاهی از روش های تغییر و اصلاح رفتار با سبک مدیریت کلاس درس معلمان ابتدایی شهرستان شبستر. زن و مطالعات خانواده[Internet]. 1396؛9(35 ):103-117. Available from: https://sid.ir/paper/206398/fa

    IEEE: کپی

    مهناز فتحی زاده، و پرویز کریمی ثانی، “رابطه ی بین سبک زندگی و میزان آگاهی از روش های تغییر و اصلاح رفتار با سبک مدیریت کلاس درس معلمان ابتدایی شهرستان شبستر،” زن و مطالعات خانواده، vol. 9، no. 35 ، pp. 103–117، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/206398/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button