مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,220
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

636
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر دوستان، موقعیت اجتماعی و خانواده بر انگیزش جذب تماشاگران به مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران

صفحات

 صفحه شروع 79 | صفحه پایان 88

چکیده

 امروزه, ورزش فوتبال پدیده ای است که یک بعد آن به مسائل اقتصادی مرتبط بوده و می تواند یک منبع درآمدی برای باشگاه ها گردد. مطالعه حاضر به بررسی تاثیر عوامل دوستان, موقعیت اجتماعی و خانواده بر ایجاد انگیزه تماشاگران برای حضور در مسابقات لیگ برتر ایران پرداخته است. 1067 نفر تماشاگر به روش نمونه برداری طبقه ای در دو مرحله پرسشنامه محقق ساخته را بعد از تایید اعتبار صوری توسط صاحب نظران و تعیین پایایی آن در یک مطالعه آزمایشی از طریق آلفای کرونباخ (0.72) به صورت داوطلبانه تکمیل کردند. پرسشنامه شامل 47 سوال بسته است که بر اساس الگوی رفتار مصرف کننده هاوکینز تنظیم شده است. اعتبار صوری یافته های مدل معادله ساختاری نشان داد که عامل فعالیت های دوستان هم به صورت مستقیم و نیز با عوامل واسطه ای دیگر بیشترین اثرگذاری را در جذب تماشاگران به مسابقات دارد و در مقابل غرور اجتماعی کمترین عامل تاثیرگذار است.به طور کلی, نتایج نشان داد به دلیل بافت عمیق فرهنگی جامعه عواملی همچون خانواده و روابط دوستانه در گروه های سنی مختلف نقش مهمی در جذب تماشاگران در ایران دارد که نیاز به توجه و برنامه ریزی جامع و دقیق تری برای جذب آنان به مسابقات است. همچنین, عامل غرور اجتماعی که نقش بسیار کم رنگی در جذب تماشاگران در کشور ما دارد, به دلیل اهمیت و ارزش تعصبات و معیارهای ملی در حضور افراد در مسابقات ورزشی باید تقویت گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    تجاری، فرشاد، و ترک فر، احمد. (1390). تاثیر دوستان, موقعیت اجتماعی و خانواده بر انگیزش جذب تماشاگران به مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران. پژوهش های مدیریت ورزشی و علوم حرکتی، 1(2 (پیاپی 2))، 79-88. SID. https://sid.ir/paper/206833/fa

    Vancouver: کپی

    تجاری فرشاد، ترک فر احمد. تاثیر دوستان, موقعیت اجتماعی و خانواده بر انگیزش جذب تماشاگران به مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران. پژوهش های مدیریت ورزشی و علوم حرکتی[Internet]. 1390؛1(2 (پیاپی 2)):79-88. Available from: https://sid.ir/paper/206833/fa

    IEEE: کپی

    فرشاد تجاری، و احمد ترک فر، “تاثیر دوستان, موقعیت اجتماعی و خانواده بر انگیزش جذب تماشاگران به مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران،” پژوهش های مدیریت ورزشی و علوم حرکتی، vol. 1، no. 2 (پیاپی 2)، pp. 79–88، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/206833/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button