مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,801
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

957
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش راهبردهای شاکرانه بر گسترش عواطف مثبت و شادکامی

صفحات

 صفحه شروع 135 | صفحه پایان 151

چکیده

شکرگزاری به عنوان سازه ای نوظهور در روان شناسی با متغیرهای مختلفی رابطه داشته است. هدف پژوهش حاضر, تعیین تاثیر آموزش راهبردهای شاکرانه بر گسترش عاطفه مثبت و شادکامی در جمعیت بهنجار است.جامعه آماری تحقیق حاضر در برگیرنده دانشجویان دوره کارشناسی دانشگاه های شاهد, علم و فرهنگ و ولیعصر بوده است, که از این میان 91 نفر به روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند و فرم رضایت نامه شرکت در پژوهش را تکمیل نمودند که به طور تصادفی در چهار گروه (راهبردهای شاکرانه امونس, سلیگمن, کلامی - عملی و کنترل) جایگزین گردیدند, و در نهایت پس از افت آزمودنی ها, 72 نفر تا پایان مداخلات و ارزیابی ها باقی ماندند. میانگین سنی آزمودنی ها برابر 20.21 (2.27= S) بوده است. ابزارهای مورد استفاده در این تحقیق پرسش نامه عواطف مثبت و منفی (PANAS) و شادکامی آکسفورد بوده اند.کااسکوئر به دست آمده ناشی از مقایسه گروه های شکرگزاری (امونس, سلیگمن, کلامی - عملی) و کنترل در متغیر عاطفه مثبت با توجه به مقادیر بحرانی معنادار می باشد. همچنین, کااسکوئر به دست آمده ناشی از مقایسه گروه های شکرگزاری (سلیگمن, کلامی - عملی) و کنترل در متغیر شادکامی با توجه به مقادیر بحرانی معنادار می باشد.بدین ترتیب, راهبردهای شاکرانه می تواند عواطف مثبت و شادکامی را در جمعیت بهنجار افزایش دهد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

لشنی، زینب، شعیری، محمدرضا، اصغری مقدم، محمدعلی، و گلزاری، محمود. (1390). تاثیر آموزش راهبردهای شاکرانه بر گسترش عواطف مثبت و شادکامی. مطالعات روانشناسی بالینی، 1(4)، 135-151. SID. https://sid.ir/paper/208554/fa

Vancouver: کپی

لشنی زینب، شعیری محمدرضا، اصغری مقدم محمدعلی، گلزاری محمود. تاثیر آموزش راهبردهای شاکرانه بر گسترش عواطف مثبت و شادکامی. مطالعات روانشناسی بالینی[Internet]. 1390؛1(4):135-151. Available from: https://sid.ir/paper/208554/fa

IEEE: کپی

زینب لشنی، محمدرضا شعیری، محمدعلی اصغری مقدم، و محمود گلزاری، “تاثیر آموزش راهبردهای شاکرانه بر گسترش عواطف مثبت و شادکامی،” مطالعات روانشناسی بالینی، vol. 1، no. 4، pp. 135–151، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/208554/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button