مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,552
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,031
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی جامعه شناختی تغییرات ارزش های اجتماعی- فرهنگی بازاریان تبریز

صفحات

 صفحه شروع 123 | صفحه پایان 160

چکیده

 بازار از گذشته های دور کارکردهای بسیاری در زندگی مردم جوامع اسلامی خاورمیانه داشته است, ولی با رواج مدرنیسم, به عنوان یک واحد اقتصادی- اجتماعی دچار اختلال کارکردی شده و نسبت به قبل از رونق اقتصادی کمتری برخوردار است و از نظر فرهنگی نیز شاهد رعایت نکردن ارزشهای اخلاقی در بازار و معامله هستیم. این پژوهش با هدف بررسی جامعه شناختی تغییرات ارزشهای اجتماعی و فرهنگی در میان بازاریان بازار تبریز انجام شده است و مصاحبه نامه ای طراحی شد و با 55 نفر از آنها مصاحبه عمیق انجام گرفت. جامعه آماری این تحقیق بازاریان بازار سرپوشیده تبریز است. یافته های تحقیق با تحلیل محتوا و نرم افزار spssمورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته های تحقیق در بعد تغییرات اجتماعی و فرهنگی ارائه شد و از مهمترین تغییرات اجتماعی می توان به تغییر ساخت هنجاری و کاهش رعایت هنجارهای اخلاقی و از مهمترین تغییرات فرهنگی می توان به کاهش پایبندی دینی و عدم رعایت هنجارهای دینی, کاهش رابطه با علمای دینی در بین بازاریان اشاره کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    ودادهیر، ابوعلی، و محمدی، عاطفه. (1394). بررسی جامعه شناختی تغییرات ارزش های اجتماعی- فرهنگی بازاریان تبریز. مطالعات جامعه شناختی شهری (مطالعات شهری)، 5(14)، 123-160. SID. https://sid.ir/paper/210335/fa

    Vancouver: کپی

    ودادهیر ابوعلی، محمدی عاطفه. بررسی جامعه شناختی تغییرات ارزش های اجتماعی- فرهنگی بازاریان تبریز. مطالعات جامعه شناختی شهری (مطالعات شهری)[Internet]. 1394؛5(14):123-160. Available from: https://sid.ir/paper/210335/fa

    IEEE: کپی

    ابوعلی ودادهیر، و عاطفه محمدی، “بررسی جامعه شناختی تغییرات ارزش های اجتماعی- فرهنگی بازاریان تبریز،” مطالعات جامعه شناختی شهری (مطالعات شهری)، vol. 5، no. 14، pp. 123–160، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/210335/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button