مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

896
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه بین میزان استفاده اعضای هیات علمی از فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطاتی با عملکرد آموزشی و پژوهشی آنان در دانشگاه تربیت معلم تهران

صفحات

 صفحه شروع 217 | صفحه پایان 236

چکیده

 هدف پژوهش حاضر تعیین رابطه بین میزان استفاده اعضای هیات علمی از فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) با عملکرد آموزشی و پژوهشی آنان در دانشگاه تربیت معلم تهران می باشد. روش پژوهش از نوع توصیفی همبستگی می باشد. جامعه آماری, شامل کلیه اعضای هیات علمی دانشگاه تربیت معلم تهران 273 نفر از 8 دانشکده می باشد. حجم نمونه 100 نفر بوده و نمونه آماری با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انجام شد. ابزار اندازه گیری در این پژوهش پرسشنامه محقق ساخته با سوالات چندگزینه ای ست که شامل سه بخش بود. روایی صوری پرسشنامه با بررسی و نظرخواهی از متخصصان و پایایی آن با انجام یک مطالعه و از طریق آزمون آلفای کرانباخ برای پرسشنامه «میزان استفاده از ICT برابر با 0.88, برای «عملکرد آموزشی اعضای هیات علمی» 0.92 و برای «عملکرد پژوهشی اعضای هیات علمی» 0.82 محاسبه شد. داده های گردآوری شده, در دو سطح توصیفی (شاخص هایی چون فراوانی, درصد) و استنباطی (خی دو و همبستگی اسپیرمن) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند و این نتایج بدست آمدند: اعضای هیات علمی به میزان متوسط و زیاد از ICT برای امور آموزشی و پژوهشی استفاده می کنند؛ بین میزان استفاده اعضای هیات علمی از فناوری اطلاعات با عملکرد آموزشی آنها رابطه مستقیمی وجود دارد؛ و بین میزان استفاده اعضای عیات علمی از فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطاتی با عملکرد پژوهشی آنها رابطه مستقیمی وجود دارد, یعنی اینکه با افزایش میزان استفاده اساتید از فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطاتی عملکرد پژوهشی آنها نیز بیشتر می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    اثنی عشری، جلیل، پورطهماسبی، سیاوش، موسوی، مرتضی، و زوارقی، رسول. (1389). بررسی رابطه بین میزان استفاده اعضای هیات علمی از فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطاتی با عملکرد آموزشی و پژوهشی آنان در دانشگاه تربیت معلم تهران. مطالعات کتابداری و علم اطلاعات (مجله علوم تربیتی و روانشناسی)، 1-17(5)، 217-236. SID. https://sid.ir/paper/211689/fa

    Vancouver: کپی

    اثنی عشری جلیل، پورطهماسبی سیاوش، موسوی مرتضی، زوارقی رسول. بررسی رابطه بین میزان استفاده اعضای هیات علمی از فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطاتی با عملکرد آموزشی و پژوهشی آنان در دانشگاه تربیت معلم تهران. مطالعات کتابداری و علم اطلاعات (مجله علوم تربیتی و روانشناسی)[Internet]. 1389؛1-17(5):217-236. Available from: https://sid.ir/paper/211689/fa

    IEEE: کپی

    جلیل اثنی عشری، سیاوش پورطهماسبی، مرتضی موسوی، و رسول زوارقی، “بررسی رابطه بین میزان استفاده اعضای هیات علمی از فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطاتی با عملکرد آموزشی و پژوهشی آنان در دانشگاه تربیت معلم تهران،” مطالعات کتابداری و علم اطلاعات (مجله علوم تربیتی و روانشناسی)، vol. 1-17، no. 5، pp. 217–236، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/211689/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا