مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

432
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

719
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مهمترین مضامین لازم مورد توجه رسانة ملی در ترغیب مخاطبان به خریدکالای ایرانی

صفحات

 صفحه شروع 119 | صفحه پایان 147

چکیده

 این پژوهش کیفی, به دنبال پاسخ این سوال است که مهم ترین مضامینی که سازمان صداوسیما می تواند در تولید انواع برنامه های اقناعی خود با هدف ترغیب مخاطبان به خرید و حمایت از کالای ایرانی, به آنها توجه کند, چیست؟ پژوهش, تبلیغات تجاری صداوسیما را به دلیل ماهیت تولید آنها مدنظر قرار نداده, هرچند بخشی از مضامین به این تولیدات قابل تعمیم است. جامعه آماری پژوهش, نخبگان ارتباطات, روانشناسی و تبلیغات هستند که با نمونه گیری هدفمند, 7 عضو انتخاب کردند و با روش مصاحبه عمیق با آنها, اطلاعات گردآوری شد و در90 مضمون اصلی خلاصه گردید. بر اساس نتایج پژوهش, سازمان صداوسیما در امر ترغیب مخاطبان به خرید و حمایت از کالای ایرانی دارای راهبرد از پیش طراحی شده و مشخص, نبوده و با سیاست های تجاری و با برخوردی کلیشه ای, سهم کمی از تولیداتش را به برنامه های اقناعی به منظور ترغیب مخاطب به حمایت از کالای ایرانی بر اساس دو عنصر استدلال و آگاهی بخشی اختصاص داده است و بیشتر تولیداتش از نوع برنامه های تهییجی تجاری بوده است. صداوسیما می تواند با صداقت و عدم سوگیری جناحی در تولیداتش, اعتبار و اعتماد خود نزد مخاطبان را افزایش داده و با تعدیل سیاست های تجاری خود, با برنامه های ترغیبی بر اساس دو عنصرآگاهی و استدلال, مخاطبان را به خرید و حمایت از کالای ایرانی ترغیب نماید و اطلاع رسانی دقیق در حوزه کسب وکار, تلاش در ایجاد عدالت و ثبات اقتصادی, شفاف سازی فضای تولید, کمک به افزایش کیفیت کالاهای ایرانی با معرفی و ایجاد فضای رقابتی یکسان برای تولیدکنندگان و حمایت از تولیدی های کوچک و متوسط را در اولویت برنامه سازی خود قرار دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شمس، مرتضی، و زابلی زاده، اردشیر. (1397). مهمترین مضامین لازم مورد توجه رسانة ملی در ترغیب مخاطبان به خریدکالای ایرانی. مطالعات فرهنگ - ارتباطات، 19(44 (مسلسل 76) )، 119-147. SID. https://sid.ir/paper/213390/fa

    Vancouver: کپی

    شمس مرتضی، زابلی زاده اردشیر. مهمترین مضامین لازم مورد توجه رسانة ملی در ترغیب مخاطبان به خریدکالای ایرانی. مطالعات فرهنگ - ارتباطات[Internet]. 1397؛19(44 (مسلسل 76) ):119-147. Available from: https://sid.ir/paper/213390/fa

    IEEE: کپی

    مرتضی شمس، و اردشیر زابلی زاده، “مهمترین مضامین لازم مورد توجه رسانة ملی در ترغیب مخاطبان به خریدکالای ایرانی،” مطالعات فرهنگ - ارتباطات، vol. 19، no. 44 (مسلسل 76) ، pp. 119–147، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/213390/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button