مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

599
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

719
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

چگونگی توسعه ی ارتباطات برند-مصرف کننده در شبکه های اجتماعی نوین: (مطالعه ی کاربران اینستاگرام در شهر تهران)

صفحات

 صفحه شروع 87 | صفحه پایان 111

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, شناسایی عوامل موثر بر ایجاد و تقویت ارتباطات برند ها و مصرف کنندگان در شبکه های اجتماعی و تاثیر این ارتباطات بر برند ها است. جامعه آماری پژوهش حاضر, کاربران شبکه ی اجتماعی اینستاگرام هستند که عضو اجتماعات برند صنایع غذایی/ نوشیدنی و آرایشی/ بهداشتی هستند. با استفاده از سه معیار بیشترین دنبال کننده, بیشترین میزان درگیری و همچنین میزان فعالیت در شبکه های اجتماعی, برندهای «مای», «عش», «زعفران سحرخیز» و «تکدانه» به عنوان برندهای مورد بررسی, انتخاب گردیدند. روش پژوهش در دو بخش کیفی و کمی تنظیم شده است. در مرحله ی تحلیل داده های کیفی, از طریق فرایند مقایسة مستمر داده ها و کدگذاری باز, محوری و انتخابی, مفاهیم, مقوله ها و مضمون ها سازماندهی شدند و با استفاده از تحلیل تناظر, به اکتشاف روابط مضمون های استخراج شده و متغیرهای جمعیت شناختی پرداخته شد و مدل بومی روابط ارائه گردید در ادامه و در رویکرد کمی با انجام دو مطالعه ی کمی در صنعت غذایی/ نوشیدنی و آرایشی/ بهداشتی و با استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری و رگرسیون سلسله مراتبی, مدل مفهومی حاصل از مطالعه ی کیفی آزمون گردید. یافته های حاصل از پژوهش نشان داد که انگیزه های «اجتماعی», «کارکردی», «مالی», «مرتبط با برند» و « لذت جویانه » به عنوان عوامل تاثیر گذار در ایجاد تعاملات میان برند ها و مصرف کنندگان به شمار می روند که تحت تاثیر ویژگیهای جمعیت شناختی افراد قرار می گیرند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خانزاده، محمود، جعفری، پژمان، و غفاری، فرهاد. (1398). چگونگی توسعه ی ارتباطات برند-مصرف کننده در شبکه های اجتماعی نوین: (مطالعه ی کاربران اینستاگرام در شهر تهران). مطالعات فرهنگ - ارتباطات، 20(48 )، 87-111. SID. https://sid.ir/paper/213530/fa

    Vancouver: کپی

    خانزاده محمود، جعفری پژمان، غفاری فرهاد. چگونگی توسعه ی ارتباطات برند-مصرف کننده در شبکه های اجتماعی نوین: (مطالعه ی کاربران اینستاگرام در شهر تهران). مطالعات فرهنگ - ارتباطات[Internet]. 1398؛20(48 ):87-111. Available from: https://sid.ir/paper/213530/fa

    IEEE: کپی

    محمود خانزاده، پژمان جعفری، و فرهاد غفاری، “چگونگی توسعه ی ارتباطات برند-مصرف کننده در شبکه های اجتماعی نوین: (مطالعه ی کاربران اینستاگرام در شهر تهران)،” مطالعات فرهنگ - ارتباطات، vol. 20، no. 48 ، pp. 87–111، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/213530/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button