مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,616
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

972
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش فراهم سازها در رشد مهارت های حرکتی بنیادی دستکاری کودکان: کاربردی از چارچوب نظری نقطه چالش

صفحات

 صفحه شروع 15 | صفحه پایان 26

چکیده

 هدف تحقیق حاضر بررسی پیش بینی های نظریه نقطه چالش (گاداگنولی و لی, 2004) از طریق مقایسه دو گروه بازی های چالشی و غیر چالشی در توسعه مهارت های بنیادی دستکاری بود. برای این منظور 30 کودک 4 تا 6 سال از یکی از مهد کودک های تهران انتخاب و بر اساس نمره های پیش آزمون در دو گروه قرار داده شدند. در هر دو گروه, از بازی هایی جهت توسعه مهارت های دستکاری استفاده شد با این تفاوت که در گروه بازی های چالشی, سختی تکلیف به صورت پیشرونده افزایش پیدا می کرد, در حالی که سختی تکلیف در گروه دیگر ثابت باقی می ماند. مداخله 8 هفته, 2 جلسه در هفته و 42 دقیقه در هر جلسه بود. مهارت های دستکاری کودکان با استفاده از آزمون رشد حرکتی اولریخ, ویرایش دوم, در ابتدا و یک هفته پس از انتهای دوره مداخله اندازه گیری شد. نتایج تحلیل واریانس چند متغیره نشان داد پیشرفت دو گروه در نمره کلی مهارت های دستکاری و همه خرده مقیاس ها به جز دریافت کردن با هم اختلاف معناداری نداشت. در مجموع, هر چند پیش بینی های نظریه نقطه چالش به طور کامل در توسعه مهارت های دستکاری کودکان سالم مورد تایید قرار نگرفت اما برتری گروه چالشی در مهارت دریافت نشان داد این روش در توسعه مهارت های پیچیده کاربرد بیشتری دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بلالی، مرضیه، واعظ موسوی، سیدمحمدکاظم، و قاسمی، عبداله. (1398). نقش فراهم سازها در رشد مهارت های حرکتی بنیادی دستکاری کودکان: کاربردی از چارچوب نظری نقطه چالش. پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی (علوم حرکتی و ورزش)، 9 (پیاپی 17)(17 (پیاپی 33) )، 15-26. SID. https://sid.ir/paper/213808/fa

    Vancouver: کپی

    بلالی مرضیه، واعظ موسوی سیدمحمدکاظم، قاسمی عبداله. نقش فراهم سازها در رشد مهارت های حرکتی بنیادی دستکاری کودکان: کاربردی از چارچوب نظری نقطه چالش. پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی (علوم حرکتی و ورزش)[Internet]. 1398؛9 (پیاپی 17)(17 (پیاپی 33) ):15-26. Available from: https://sid.ir/paper/213808/fa

    IEEE: کپی

    مرضیه بلالی، سیدمحمدکاظم واعظ موسوی، و عبداله قاسمی، “نقش فراهم سازها در رشد مهارت های حرکتی بنیادی دستکاری کودکان: کاربردی از چارچوب نظری نقطه چالش،” پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی (علوم حرکتی و ورزش)، vol. 9 (پیاپی 17)، no. 17 (پیاپی 33) ، pp. 15–26، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/213808/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button