Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

394
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

599
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ساخت و بررسی ویژگی های روانسنجی پرسشنامه مدیریت دانش بر اساس مدل نوناکا

صفحات

 صفحه شروع 67 | صفحه پایان 90

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, ساخت و تعیین روایی و پایایی پرسشنامه مدیریت دانش در بین اعضای هیئت علمی دانشگاه های دولتی تهران بود. روش پژوهش توصیفی و از نوع پیمایشی بود. جامعه آماری شامل کلیه اعضای هیئت علمی دانشکده های روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه های دولتی شهر تهران با حجم 300 نفر در سال تحصیلی 1396-1395 بود. ابتدا بامطالعه ادبیات پژوهش, به استخراج مولفه ها و نشانگرهای مدیریت دانش و تدوین پرسشنامه اقدام شد. پس ازآن, برای هر 300 نفر اعضای هیئت علمی دانشکده های مذکور در شش دانشگاه علامه طباطبایی, تهران, شهید بهشتی, خوارزمی, تربیت مدرس و الزهراء به روش سرشماری پرسشنامه مدیریت دانش ارسال شد. یافته های پژوهش نشان داد که پرسشنامه مدیریت دانش از روایی محتوایی و صوری قابل قبولی برخوردار است. روایی سازه با استفاده از تحلیل عاملی اکتشافی به روش مولفه های اصلی تعیین شد. درنهایت پرسشنامه در قالب هشت عامل حاصل از ساختار عاملی شامل «دانش پنهان فردی», «فرایند آشکارسازی», «دانش آشکار فردی», «فرایند ترکیب», «دانش آشکار جمعی», «فرایند درونی سازی», «دانش پنهان جمعی», «فرایند اجتماعی سازی» تهیه شد. با استفاده از ضریب آلفای کرون باخ پایایی کل پرسشنامه, 0/80 به دست آمد. با توجه به روایی و پایایی مناسب پرسشنامه مدیریت دانش, می تواند در پژوهش های سازمانی مربوط به مدیریت دانش به کار رود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اتحادی، الهام، رحیمیان، حمید، عباس پور، عباس، و صالح صدق پور، بهرام. (1397). ساخت و بررسی ویژگی های روانسنجی پرسشنامه مدیریت دانش بر اساس مدل نوناکا. اندازه گیری تربیتی، 9(34 )، 67-90. SID. https://sid.ir/paper/214618/fa

    Vancouver: کپی

    اتحادی الهام، رحیمیان حمید، عباس پور عباس، صالح صدق پور بهرام. ساخت و بررسی ویژگی های روانسنجی پرسشنامه مدیریت دانش بر اساس مدل نوناکا. اندازه گیری تربیتی[Internet]. 1397؛9(34 ):67-90. Available from: https://sid.ir/paper/214618/fa

    IEEE: کپی

    الهام اتحادی، حمید رحیمیان، عباس عباس پور، و بهرام صالح صدق پور، “ساخت و بررسی ویژگی های روانسنجی پرسشنامه مدیریت دانش بر اساس مدل نوناکا،” اندازه گیری تربیتی، vol. 9، no. 34 ، pp. 67–90، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/214618/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا