مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,059
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,012
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تحولی توانایی حل مساله در دانش آموزان مقطع ابتدایی با استفاده از برج هانوی

صفحات

 صفحه شروع 54 | صفحه پایان 70

چکیده

 هدف پژوهش حاضر بررسی فرآیند رشد شناختی کودکان 7 تا 12 سال در حل مساله با استفاده از آزمون برج هانوی بود. روش پژوهش حاضر غیرآزمایشی و از نوع طرح های عاملی سه راهه بود. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانش آموزان مقطع ابتدایی (اول تا ششم) استان قم در سال تحصیلی 94-1395 بود. تعداد 180 نفر (15 دختر و 15 پسر در هر پایه) به روش تصادفی نظام مند انتخاب شدند. آنان پس از یادگیری, اقدام به انجام برج هانوی 3 دیسک و 4 دیسک نمودند و زمان و تعداد حرکت آنان ثبت شد. به منظور اطمینان از صحت یافته ها در سال 1395 آزمون پیگیری به عمل آمد. برای تحلیل داده های جمع آوری شده از روش اندازه گیری مکرر (طرح دو بین-یک درون) استفاده شد. نتایج نشان داد که ابعاد مختلف رشد توان حل مساله در کودکان دارای رشد خطی است و توان حل مساله در دختران و پسران افزایش داشت. به این معنا که توان حل مساله در دختران و پسران با افزایش سن افزایش می یابد و حاکی از تکامل و بلوغ رشد عصبی-مغزی در آنان است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسینی، زهرا، حاتمی، جواد، و نصرتی، فاطمه. (1398). بررسی تحولی توانایی حل مساله در دانش آموزان مقطع ابتدایی با استفاده از برج هانوی. روانشناسی مدرسه، 8(3 (پیاپی 31) )، 54-70. SID. https://sid.ir/paper/216624/fa

    Vancouver: کپی

    حسینی زهرا، حاتمی جواد، نصرتی فاطمه. بررسی تحولی توانایی حل مساله در دانش آموزان مقطع ابتدایی با استفاده از برج هانوی. روانشناسی مدرسه[Internet]. 1398؛8(3 (پیاپی 31) ):54-70. Available from: https://sid.ir/paper/216624/fa

    IEEE: کپی

    زهرا حسینی، جواد حاتمی، و فاطمه نصرتی، “بررسی تحولی توانایی حل مساله در دانش آموزان مقطع ابتدایی با استفاده از برج هانوی،” روانشناسی مدرسه، vol. 8، no. 3 (پیاپی 31) ، pp. 54–70، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/216624/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button