مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

676
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

559
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سنجش کیفیت خدمات کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران با استفاده از مدل لیب کوآل

صفحات

 صفحه شروع 53 | صفحه پایان 66

چکیده

 هدف: هدف این پژوهش سنجش کیفیت خدمات کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران و شناسایی مولفه هایی از خدمت است که در این کتابخانه نیازمند ارتقاء و بهبود می باشند. روش پژوهش: پژوهش از نوع توصیفی و روش پژوهش پیمایشی است و برای گردآوری داده ها از پرسشنامه استفاده شده است. از جامعه 31000 نفری دانشگاه تهران, 205 نفر نمونه انتخاب شدند. از ابزار لیب کوآل برای سنجش سطوح مختلف ادراکات کاربران از کیفیت خدمات کتابخانه استفاده شده است. یافته ها: یافته ها نشان داده در مولفه اثر خدمت, سطح خدمت دریافتی کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران بالاتر از سطح حداقل انتظار کاربران بوده است که نشان دهنده رضایت کاربران در این مولفه می باشد. در دو مولفه کنترل اطلاعات و کتابخانه به عنوان مکان نیز سطح خدمت دریافتی در کتابخانه مورد مطالعه بالاتر از سطح حداقل انتظار کاربران بوده که نشان دهنده رضایت کاربران در این مولفه ها است. در مولفه اثر خدمت, سطح حداقل انتظارات برای همه ی گروه های کاربری کتابخانه برآورده شده است. خدمات ارائه شده در مولفه کنترل اطلاعات, برای دانشجویان کارشناسی از سطح حداقل انتظارشان پایین تر بوده و ابراز نارضایتی کرده اند. خدمات ارائه شده در مورد مولفه کتابخانه به عنوان مکان برای دانشجویان دکتری در حد سطح حداقل انتظارشان بوده و به نوعی مطالباتی دارند. سطح خدمات دریافتی برای همه ی گروه های کاربری, در هر سه مولفه, تا سطح حداکثری مورد انتظار فاصله دارد. اصالت پژوهش: به دلیل کاربرد لیب کوال در سنجش شکاف موجود بین سطوح ادراکات کاربران و تعیین نقاط ضعف و قوت کتابخانه در سه مولفه خدمت اهمیت دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جباری، لیلا، و جلالی دیزجی، علی. (1396). سنجش کیفیت خدمات کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران با استفاده از مدل لیب کوآل. نظام ها و خدمات اطلاعاتی، 6(1-2 (پیاپی 21-22) )، 53-66. SID. https://sid.ir/paper/218109/fa

    Vancouver: کپی

    جباری لیلا، جلالی دیزجی علی. سنجش کیفیت خدمات کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران با استفاده از مدل لیب کوآل. نظام ها و خدمات اطلاعاتی[Internet]. 1396؛6(1-2 (پیاپی 21-22) ):53-66. Available from: https://sid.ir/paper/218109/fa

    IEEE: کپی

    لیلا جباری، و علی جلالی دیزجی، “سنجش کیفیت خدمات کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران با استفاده از مدل لیب کوآل،” نظام ها و خدمات اطلاعاتی، vol. 6، no. 1-2 (پیاپی 21-22) ، pp. 53–66، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218109/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button