مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

689
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

719
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

هرمنوتیک فلسفی گادامر و دلالت های آن برای خودفهمی، دگرفهمی و باهم فهمی

صفحات

 صفحه شروع 5 | صفحه پایان 20

چکیده

 هدف اصلی این پژوهش, بررسی وتحلیل هرمنوتیک فلسفی گادامر و دلالت های آن برای دستیابی به فرایند خودفهمی, دگرفهمی و باهم فهمی می باشد. برای دست یابی به این هدف از روش پژوهش تحلیلی-استنتاجی بهره گرفته شد. لذا, با بررسی مبانی نظری و تشریح نظریه هرمنوتیک فلسفی به ویژه غیر روشمندی فهم, اهمیت سنت, تاریخ, هنر, زبان, امتزاج افق ها و تعامل در فرایند فهم, الگویی پیشنهاد شد که در آن چگونگی رخداد خودفهمی, دگرفهمی و باهم فهمی نشان داده می شود. با این توضیح که خودفهمی با درک سنت خودی, دگرفهمی با شنیدن صدای غیر و در نهایت هم فهمی در قالب تعامل من و تو های پرسشگر (و خیرخواه) محقق می شود. من و توها همزمان در نقش فهمنده و فهماننده عمل نموده و نهایت به فهمی متفاوت تر از افق اولیه خود می رسند. در پایان, تصور این مهم در عرصه تعلیم و تربیت تشریح می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خنجرخانی، مسعود، صفایی مقدم، مسعود، و پاک سرشت، محمدجعفر. (1395). هرمنوتیک فلسفی گادامر و دلالت های آن برای خودفهمی, دگرفهمی و باهم فهمی. پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت (مطالعات تربیتی و روان شناسی مشهد)، 6(2 (پیاپی 12) )، 5-20. SID. https://sid.ir/paper/218500/fa

    Vancouver: کپی

    خنجرخانی مسعود، صفایی مقدم مسعود، پاک سرشت محمدجعفر. هرمنوتیک فلسفی گادامر و دلالت های آن برای خودفهمی, دگرفهمی و باهم فهمی. پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت (مطالعات تربیتی و روان شناسی مشهد)[Internet]. 1395؛6(2 (پیاپی 12) ):5-20. Available from: https://sid.ir/paper/218500/fa

    IEEE: کپی

    مسعود خنجرخانی، مسعود صفایی مقدم، و محمدجعفر پاک سرشت، “هرمنوتیک فلسفی گادامر و دلالت های آن برای خودفهمی, دگرفهمی و باهم فهمی،” پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت (مطالعات تربیتی و روان شناسی مشهد)، vol. 6، no. 2 (پیاپی 12) ، pp. 5–20، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218500/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا