مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,141
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,120
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی از تلفیق دو مدل «پذیرش تکنولوژی« و «تئوری رفتار برنامه ریزی شده» با ریسک و سود ادراک شده توسط مصرف کننده

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 14

چکیده

 هزینه هر داد و ستد به وسیله اینترنت حدود یک سوم هزینه ایی است که صندوق دار آن را انجام می دهد. پیشرفت فن آوری جدید باعث شده تا افراد بتوانند امور بانکی خود را در خانه انجام دهند. صنعت بانکداری همواره در برابر تغییرات نیازها و خواسته های مشتریان, تغییر روندهای اجتماعی و جمعیتی, پیشرفت های تکنولوژی اطلاعات, استراتژی های کانال های توزیع در بخش خدمات مالی واکنش هایی را از خود نشان داده و به سرعت با تکنولوژی همراه شده است.امروزه بانکداری اینترنتی به عنوان یکی از خدمات و فن آوری های مهم در جوامع امروزی نقش مهمی دارد. اهمیت این نقش به حدی مهم است که زندگی امروز را نمی توان بدون خدمات اینترنتی تصور کرد. در این تحقیق سعی شده تا با «بررسی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی از تلفیق دو مدل پذیرش تکنولوژی و تئوری رفتار برنامه ریزی شده با ریسک و سود ادراک شده توسط مصرف کننده» به تحلیل این مهم پرداخته شود. در تحقیق حاضر جهت گردآوری داده ها از ابزار پرسشنامه حضوری استفاده شده است و داده ها با نرم افزار اس پی اس اس (spss) تحلیل شدند.نتایج این مطالعه نشان می دهد که سهولت استفاده, سود مورد انتظار, هنجارهای ذهنی, کنترل رفتار ادراکی و سود ادراک شده تاثیر مثبتی بر قصد استفاده از بانکداری اینترنتی دارند. همچنین تمامی پنج ریسک ذکر شده تاثیر منفی بر نگرش افراد نسبت به بانکداری اینترنتی می گذارند که تاثیر ریسک امنیتی از بقیه ریسک ها بیشتر است. سهولت استفاده نیز نسبت به بقیه عوامل تاثیر مثبت بیشتری بر نگرش افراد به بانکداری اینترنتی می گذارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عبدالوند، محمدعلی، و عبدالعظیمی، حمید. (1391). بررسی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی از تلفیق دو مدل «پذیرش تکنولوژی« و «تئوری رفتار برنامه ریزی شده» با ریسک و سود ادراک شده توسط مصرف کننده. مدیریت بازاریابی، 7(15)، 1-14. SID. https://sid.ir/paper/218980/fa

    Vancouver: کپی

    عبدالوند محمدعلی، عبدالعظیمی حمید. بررسی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی از تلفیق دو مدل «پذیرش تکنولوژی« و «تئوری رفتار برنامه ریزی شده» با ریسک و سود ادراک شده توسط مصرف کننده. مدیریت بازاریابی[Internet]. 1391؛7(15):1-14. Available from: https://sid.ir/paper/218980/fa

    IEEE: کپی

    محمدعلی عبدالوند، و حمید عبدالعظیمی، “بررسی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی از تلفیق دو مدل «پذیرش تکنولوژی« و «تئوری رفتار برنامه ریزی شده» با ریسک و سود ادراک شده توسط مصرف کننده،” مدیریت بازاریابی، vol. 7، no. 15، pp. 1–14، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218980/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button