مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,283
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

705
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

توسعه یک مدل جهت استقرار نرم افزار به عنوان خدمت

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 26

چکیده

 عصر کنونی, به عنوان عصر اطلاعات و یا دانایی نام گرفته است. در این عصر فناوری اطلاعات به عنوان یک راهبرد و طرز فکر جدید, تمام ابعاد زندگی بشر را تحت تاثیر قرار داده است و سازمان ها نیز از مفاهیم و نهادهایی هستند که به طرز شدیدی تحت تاثیر فناوری اطلاعات قرار گرفته اند, به گونه ای که تصور سازمان امروزی بدون فناوری اطلاعات و کاربری آن غیر ممکن به نظر می رسد. با این شرایط, شناسایی عوامل موثر بر کاربری فناوری اطلاعات در سازمان ها, برای انتخاب مسیر و فرآیند مناسب جهت به کارگیری و توسعه فناوری اطلاعات امری ضروری به نظر می رسد. هدف اصلی این پژوهش بررسی و شناسایی عوامل موثر بر پذیرش نرم افزار به عنوان خدمت در شرکت ها می باشد. این پژوهش بر آن است تا با بهره گیری از مدل پذیرش فناوری و تئوری انتشار نوآوری, مدلی را برای پذیرش نرم افزار به عنوان خدمت, در ایران معرفی کند. روش انجام این پژوهش بر اساس هدف, کاربردی و بر اساس روش, از نوع تحقیقات توصیفی, پیمایشی و همبستگی می باشد.داده های مورد نیاز پژوهش از طریق توزیع پرسشنامه ای ساختار یافته میان نمونه ای 370 نفری از مدیران میانی و ارشد سازمان ها جمع آوری گردید و با استفاده از تکنیک مدل یابی معادلات ساختاری و نرم افزارهای لیزرل و SPSS تحلیل شد. نتایج پژوهش نشان می دهد که متغیر سهولت استفاده درک شده, تاثیر مثبت زیادی بر قصد استفاده مدیران جهت پذیرش و به کارگیری نرم افزار به عنوان خدمت دارد. به علاوه عواملی همچون اثر اجتماعی و اقدامات بازاریابی شرکت ها نیز در پذیرش این خدمت تاثیر می گذارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    حاجی احمدی، الهام، و خیری، بهرام. (1393). توسعه یک مدل جهت استقرار نرم افزار به عنوان خدمت. مدیریت بازاریابی، 9(22)، 1-26. SID. https://sid.ir/paper/218999/fa

    Vancouver: کپی

    حاجی احمدی الهام، خیری بهرام. توسعه یک مدل جهت استقرار نرم افزار به عنوان خدمت. مدیریت بازاریابی[Internet]. 1393؛9(22):1-26. Available from: https://sid.ir/paper/218999/fa

    IEEE: کپی

    الهام حاجی احمدی، و بهرام خیری، “توسعه یک مدل جهت استقرار نرم افزار به عنوان خدمت،” مدیریت بازاریابی، vol. 9، no. 22، pp. 1–26، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218999/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button