مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,156
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,436
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارایه مدل عوامل اصلی موفقیت در صادرات از دیدگاه صادرکنندگان در ایران

صفحات

 صفحه شروع 61 | صفحه پایان 82

چکیده

 با توجه به اهمیت ویژه صادرات در مسائل اقتصادی, پژوهش های گوناگونی در حوزه صادرات کالاهای خاص انجام گرفته است, که گویای اهمیت استراتژیکی این صنعت در جهان امروز می باشد.ولیکن پژوهش حاضر, اولین پژوهشی است که در زمینه متغیرهای تاثیرگذار در افزایش صادرات در ایران انجام گرفته که هدف از این پژوهش, شناسایی متغیرهای تاثیرگذار در صادرات می باشد. در این تحقیق تلاش شده است تا عوامل موثر در افزایش صادرات از دیدگاه صادرکنندگان ایران تحت مدلی ارایه گردد که در نهایت این مدل شامل چهار عامل اصلی تاثیرگذار بر صادرات می باشد که عبارتند از:عامل فردی (تحصیلات, تجربه, دانش صادراتی, روابط عمومی), عامل اقتصادی (بازارهای صادراتی, یارانه های دولتی, قیمت گذاری صادراتی, بازاریابی صادراتی), عامل محیطی (قوانین و مقررات, فرهنگ, تکنولوژی, ارتباطات غیررسمی, عوامل سیاسی), عامل جانبی محصول (طراحی و بسته بندی, کیفیت محصولات, ضمانت و خدمات پس از فروش, کانال های توزیع, برند محصولات).داده های این تحقیق با استفاده از روش تصادفی ساده از بین صادرکنندگان در سطح کشور در بازه زمانی اوایل دی ماه 1388 تا اواخر مهرماه 1389 (حدود ده ماه) از طریق پرسشنامه و مصاحبه جمع آوری و روش تحقیق به کار رفته در این پژوهش روش تحقیق هبستگی چند متغیره و روش تحلیل داده ها روش تحلیل عاملی درجه دوم می باشد.تجزیه و تحلیل نتایج نشان می دهد که در بین عوامل موثر بر افزایش صادرات از دیدگاه صادرکنندگان به ترتیب عامل محیطی به ترتیب متغیرهای (قوانین و مقررات, فرهنگ, ارتباطات خاص, تکنولوژی, عوامل سیاسی), عامل جانبی محصول به ترتیب متغیرهای (ضمانت و خدمات پس از فروش, کانال های توزیع, کیفیت محصول, برند, طراحی و بسته بندی), عامل فردی به ترتیب متغیرهای (روابط عمومی, دانش صادراتی, تحصیلات, تجربه کاری) و در نهایت عامل اقتصادی به ترتیب متغیرهای (بازاریابی صادراتی, یارانه های دولتی, قیمت گذاری صادراتی, بازارهای صادراتی) دارای اهمیت و تاثیر می باشند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

صادقی، تورج، لشکری، محمد، و کربلائی اسماعیلی، حمیدرضا. (1391). ارایه مدل عوامل اصلی موفقیت در صادرات از دیدگاه صادرکنندگان در ایران. مدیریت بازاریابی، 7(17)، 61-82. SID. https://sid.ir/paper/219018/fa

Vancouver: کپی

صادقی تورج، لشکری محمد، کربلائی اسماعیلی حمیدرضا. ارایه مدل عوامل اصلی موفقیت در صادرات از دیدگاه صادرکنندگان در ایران. مدیریت بازاریابی[Internet]. 1391؛7(17):61-82. Available from: https://sid.ir/paper/219018/fa

IEEE: کپی

تورج صادقی، محمد لشکری، و حمیدرضا کربلائی اسماعیلی، “ارایه مدل عوامل اصلی موفقیت در صادرات از دیدگاه صادرکنندگان در ایران،” مدیریت بازاریابی، vol. 7، no. 17، pp. 61–82، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219018/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button