مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

5,545
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,844
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

دانش مورد نیاز آموزگاران برای تدریس ریاضی

صفحات

 صفحه شروع 135 | صفحه پایان 152

چکیده

 بررسی دانش مورد نیاز آموزگاران برای تدریس ریاضی, از موضوع های جدی پژوهشی در حوزه آموزش معلمان ریاضی است, زیرا همه درس های دوره ابتدایی را تدریس می کنند و علاوه بر دانش ها و مهارت های ضروری برای یک معلم عمومی, نیارمند آموزش های تخصصی برای تدریس ریاضی نیز هستند. بدین سبب, آموزش های حرفه ای و ضمن خدمت آموزگاران, با معلمان موضوعی, تفاوت بسیاری دارد, زیرا این آموزش ها در حالی که شامل دانش ها و مهارت های زیربنایی و عمومی مربوط به معلمی است, به نوع خاصی از دانش ها و مهارت های موضوعی هم که بتواند به گونه ای کارآمد, با دانش ها و مهارت های عمومی آن ها تلفیق شود, نیازمندند. این مقاله, مطالعه ای را ارائه می دهد که به قصد شناخت دانش های مورد نیاز آموزگاران برای تدریس ریاضی به منظور بهبود دانش حرفه ای و تدریسی ریاضی آنان, تدوین شد که در آن, 30 آموزگار از شهر تهران, در آن شرکت کردند. هم زمانی این مطالعه با تعییرات همه جانبه در دوره ابتدایی, زمینه مناسبی ایجاد نمود تا از منظرهایی واقع بینانه و ملموس, به انواع دانش های مورد نیاز شرکت کنندگان, پرداخته شود, زیرا مساله بازآموزی محتوای کتاب های تازه تالیف و روش های ارائه آن, چالشی واقعی برای آموزگاران بود. به همین منظور, ابتدا بر اساس مولفه های مدل ارایه شده توسط کرینر (2011), پنج پرسش نامه طراحی, آزمایش و اجرای نهایی شد. هدف از این پرسش نامه ها و ضرورت پرداختن به آن ها در واقع, بررسی میزان اهمیت هر یک از این مولفه ها در برنامه های ارتقای حرفه ای آموزگاران برای تدریس ریاضی بود. سپس, از طریق برگزاری یک جلسه هم اندیشی, بدون در نظر گرفتن هیچ مولفه ای برای ارتقای حرفه ای آموزگاران برای تدریس ریاضی, نظرات آنان نسبت به انواع دانش های ضروری برای چنین ارتقایی به بحث گذاشته شد و در آخر, مدل پیشنهادی برای دانش مورد نیاز آموزگاران برای تدریس ریاضی تبیین شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مرتاضی مهربانی، نرگس، و غلام آزاد، سهیلا. (1394). دانش مورد نیاز آموزگاران برای تدریس ریاضی. مطالعات برنامه درسی آموزش عالی، 6(12 )، 135-152. SID. https://sid.ir/paper/219561/fa

    Vancouver: کپی

    مرتاضی مهربانی نرگس، غلام آزاد سهیلا. دانش مورد نیاز آموزگاران برای تدریس ریاضی. مطالعات برنامه درسی آموزش عالی[Internet]. 1394؛6(12 ):135-152. Available from: https://sid.ir/paper/219561/fa

    IEEE: کپی

    نرگس مرتاضی مهربانی، و سهیلا غلام آزاد، “دانش مورد نیاز آموزگاران برای تدریس ریاضی،” مطالعات برنامه درسی آموزش عالی، vol. 6، no. 12 ، pp. 135–152، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219561/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button