مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,913
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,797
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین مفهومی تفکر ریاضی: چیستی، چرایی و چگونگی

صفحات

 صفحه شروع 153 | صفحه پایان 172

چکیده

 همه دانش آموزان می توانند به صورت ریاضی وار فکر کنند و عمق و پیچیدگی ایده های ریاضی خود را به عنوان هدف مهم آموزش ریاضی, افزایش دهد. هر چند این مهم هنوز به طور گسترده, در کلاس های ریاضی اتفاق نیفتاده است, زیرا ارتقای تفکر ریاضی با چالش هایی روبروست که یکی از آن ها, تبیین مفهومی تفکر ریاضی است. لذا این مطالعه, بر آن است که چیستی, چرایی و چگونگی چالش های تفکر ریاضی را از طریق مرور رویکردهای مختلف به تفکر ریاضی, تبیین کند., به طور نظام وار مرور شده و مورد نقد و بررسی قرار گرفته اند. از بین رویکردهای موجود, توصیف ریاضی دانان از تفکر ریاضی برای تبدیل آن به فعالیت های یاددهی و یادگیری ریاضی, به تفصیل شرح و بسط داده شده است. علاوه براین, چالش های پیش رو برای توسعه تفکر ریاضی نیز بیان شده است. این مقاله, چشم انداز روشنی برای محققان آموزشی در حالت کلی و برای محققان آموزش ریاضی در حالت خاص, ترسیم می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زینی وندنژاد، فرشته. (1394). تبیین مفهومی تفکر ریاضی: چیستی, چرایی و چگونگی. مطالعات برنامه درسی آموزش عالی، 6(12 )، 153-172. SID. https://sid.ir/paper/219564/fa

    Vancouver: کپی

    زینی وندنژاد فرشته. تبیین مفهومی تفکر ریاضی: چیستی, چرایی و چگونگی. مطالعات برنامه درسی آموزش عالی[Internet]. 1394؛6(12 ):153-172. Available from: https://sid.ir/paper/219564/fa

    IEEE: کپی

    فرشته زینی وندنژاد، “تبیین مفهومی تفکر ریاضی: چیستی, چرایی و چگونگی،” مطالعات برنامه درسی آموزش عالی، vol. 6، no. 12 ، pp. 153–172، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219564/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button