مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,230
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

830
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی اخلاق حرفه ای و مؤلفه های آن میان معلمان مدارس ابتدایی پسرانه ی دولتی در شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 131 | صفحه پایان 163

چکیده

 ریشه ی بسیاری از رفتارها و فعالیت های مدیران و معلمان را باید در اخلاق و ارزش های اخلاقی جست وجو کرد. دراین بین, توجه به اخلاق حرفه ای و پیامدهای آن از اساسی ترین موضوع های پژوهشی در حوزه های سازمانی است. هدف پژوهش حاضر ارزیابی اخلاق حرفه ای و مؤلفه های آن میان معلمان مدارس ابتدایی پسرانه ی دولتی در شهر تهران است. روش پژوهش ازنظر هدف, کاربردی و از نظر شیوه ی گردآوری داده ها, توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه ی آماری را تمامی معلمان در مدارس ابتدایی پسرانه ی دولتی در شهر تهران تشکیل می دهند که 7هزار و 848 نفرند. با استفاده از فرمول نمونه گیری کوکران تعداد 366 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. روش نمونه گیری در این پژوهش, خوشه ای چندمرحله ای و طبقه ای است. برای گردآوری داده ها از پرسش نامه ی محقق ساخته ی اخلاق حرفه ای و برای تعیین روایی پرسش نامه از روایی محتوا و سازه استفاده شد. همچنین, پایایی پرسش نامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ, اخلاق حرفه ای «94/0» ارزیابی شد. یافته ها نشان داد: 1. وضعیت اخلاق حرفه ای و تمامی مؤلفه های آن, به غیراز مؤلفه ی عدالت که در حد متوسط میانگین فرضی پژوهش قرار دارد, در تمامی ابعاد بیش از میانگین فرضی پژوهش است؛ 2. معلمان زن و مرد میزان اخلاق حرفه ای یکسانی دارند و وضعیت اخلاق حرفه ای معلمان براساس رشته ی تحصیلی, مدرک تحصیلی, سن و سابقه ی خدمت با یکدیگر تفاوت معناداری ندارد؛ اما براساس منطقه تفاوت معناداری دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حاج خزیمه، مجتبی. (1395). ارزیابی اخلاق حرفه ای و مؤلفه های آن میان معلمان مدارس ابتدایی پسرانه ی دولتی در شهر تهران. مطالعات اخلاق کاربردی (اخلاق)، 6(22 (پیاپی 44) )، 131-163. SID. https://sid.ir/paper/220506/fa

    Vancouver: کپی

    حاج خزیمه مجتبی. ارزیابی اخلاق حرفه ای و مؤلفه های آن میان معلمان مدارس ابتدایی پسرانه ی دولتی در شهر تهران. مطالعات اخلاق کاربردی (اخلاق)[Internet]. 1395؛6(22 (پیاپی 44) ):131-163. Available from: https://sid.ir/paper/220506/fa

    IEEE: کپی

    مجتبی حاج خزیمه، “ارزیابی اخلاق حرفه ای و مؤلفه های آن میان معلمان مدارس ابتدایی پسرانه ی دولتی در شهر تهران،” مطالعات اخلاق کاربردی (اخلاق)، vol. 6، no. 22 (پیاپی 44) ، pp. 131–163، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/220506/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا