مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

890
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

628
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش ارتباطات و مهارت های ارتباطی در دوران حکومت حضرت علی (ع)

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 18

کلیدواژه

حضرت علی (ع)Q2

چکیده

 در طول عصرهای متمادی, به ویژه عصر حاضر, «ارتباطات» (Communication) به عنوان سرمایه اجتماعی در کنار سرمایه های طبیعی, فناورانه و انسانی اهمیت فوق العاده یافته است. به این دلیل هر مدیری باید کوشش کند با ایجاد ارتباط دوجانبه مثبت, حسن تفاهم و احساس رضایت متقابل و سازنده را به وجود آورد و با تامین نیازهای مادی و معنوی افراد, زمینه ایجاد تفاهم, احساس رضایت و خرسندی متقابل کارکنان و کارگران را با یکدیگر فراهم سازد تا از این طریق, باعث ایجاد انگیزش و رشدیافتگی افراد در راستای رسیدن به اهداف سازمان شود.از طرفی, اسلام, چکیده تمامی ادیان آسمانی و حاصل زحمات همه انبیای الهی است. اسلامی که با «الیوم أکملت لکم دینکم وأتممت علیکم نعمتی ورضیت لکم الإسلام دینا» (احزاب: 33) کامل شد و نعمت را بر انسان تمام کرد. اسلام پس از وفات پیامبر اکرم (ص) دچار کمبودها, انحرافات و مصائب متعددی شد که با شروع حکومت و رهبری پیامبرگونه حضرت علی (ع) به جایگاه اصلی خویش بازگشت. حکومت آن حضرت, همانند دیگر حکومت ها, به مدیران و امیرانی نیاز داشت که با داشتن مهارت های ارتباطی موثر, درپی جلب رضایت و خرسندی کارکنان و مراجعان باشند و نیز با ایجاد این ارتباط موثر و دوسویه, حکومت را در رسیدن به اهداف خود یاری کنند. از این رو در مقاله حاضر برآنیم تا با تشریح ابعاد ارتباطات و مهارت های ارتباطی, نقش آن را در دوران حکومت حضرت علی (ع) مشخص سازیم.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اسگندری، کریم، و نقی پورفر، ولی اله. (1393). نقش ارتباطات و مهارت های ارتباطی در دوران حکومت حضرت علی (ع). پژوهش نامه علوی، 5(2)، 1-18. SID. https://sid.ir/paper/221585/fa

    Vancouver: کپی

    اسگندری کریم، نقی پورفر ولی اله. نقش ارتباطات و مهارت های ارتباطی در دوران حکومت حضرت علی (ع). پژوهش نامه علوی[Internet]. 1393؛5(2):1-18. Available from: https://sid.ir/paper/221585/fa

    IEEE: کپی

    کریم اسگندری، و ولی اله نقی پورفر، “نقش ارتباطات و مهارت های ارتباطی در دوران حکومت حضرت علی (ع)،” پژوهش نامه علوی، vol. 5، no. 2، pp. 1–18، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/221585/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button