Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,512
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

852
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقد دیدگاه تفسیری فخر رازی، سیوطی، الوسی و زحیلی در تفسیر آیه تبلیغ

صفحات

 صفحه شروع 23 | صفحه پایان 40

کلیدواژه

ولایت امام علی (ع)Q2

چکیده

 تفسیر و شان نزول آیه تبلیغ مورد اختلاف مفسران فریقین است. مفسران شیعه با استناد به آیات دیگر قرآن و روایات تفسیری, آیه را مرتبط با امامت امام علی (ع) در روز غدیر خم می دانند اما جمعی از مفسران اهل سنت درباره تفسیر و شان نزول آیه, دارای دیدگاه های متعددی می باشند و در این زمینه چندین شان نزول را برای آیه تبلیغ بیان کرده اند. مقاله حاضر ضمن بیان دیدگاه های تفسیری فخر رازی, سیوطی, الوسی و زحیلی, از مفسران اهل سنت, به بررسی آنها می پردازد. اقوال آنان در تفسیر ایه تبلیغ مردد میان: حراست از پیامبر اکرم (ص) توسط عباس, اظهار عیب جویی و بیان لغزش های یهود, ابلاغ مطلق اوامر الهی و جانشینی حضرت علی (ص) می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رزاقی هریکنده ای، هادی. (1392). نقد دیدگاه تفسیری فخر رازی, سیوطی, الوسی و زحیلی در تفسیر آیه تبلیغ. مطالعات تفسیری، 4(16)، 23-40. SID. https://sid.ir/paper/221814/fa

    Vancouver: کپی

    رزاقی هریکنده ای هادی. نقد دیدگاه تفسیری فخر رازی, سیوطی, الوسی و زحیلی در تفسیر آیه تبلیغ. مطالعات تفسیری[Internet]. 1392؛4(16):23-40. Available from: https://sid.ir/paper/221814/fa

    IEEE: کپی

    هادی رزاقی هریکنده ای، “نقد دیدگاه تفسیری فخر رازی, سیوطی, الوسی و زحیلی در تفسیر آیه تبلیغ،” مطالعات تفسیری، vol. 4، no. 16، pp. 23–40، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/221814/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا