مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,490
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,194
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کارآفرینی در بخش عمومی: رویکرد هم افزایی

صفحات

 صفحه شروع 5 | صفحه پایان 28

چکیده

 ضرورت کارآفرینی به عنوان مفهومی چند بعدی در گفتمان مدیریت دولتی نوین مورد توجه قرار گرفته است. کارآفرینی عمومی, پاسخگویی به شهروندان و عملکرد بخش عمومی را بهبود بخشیده و منجر به افزایش سرمایه اجتماعی می شود. این مقاله, به تبیین کارآفرینی عمومی و اهمیت آن پرداخته و الگویی برای تحقق کارآفرینی در بخش عمومی ارائه می دهد. برای ارائه الگو, در گام نخست از روش فراتحلیل (مرور پیشینه کارآفرینی در بخش دولتی و خصوصی) و در گام دوم, برای تایید مولفه ها از 15 خبره دانشگاهی کارآفرینی و 15 کارگزار عمومی (شهرداری تهران) نظرسنجی شده است. برای استخراج میزان تناسب مفهوم سازی شومپیتر برای بخش عمومی و عوامل اثرگذارتر بر کارآفرینی از آمار توصیفی (میانگین) استفاده شده است. یافته ها نشان می دهد که زایش کارآفرینی در بخش عمومی نتیجه رابطه هم افزای (نه رابطه مجموع صفر) فرد, سازمان و محیط است. این عوامل به همراه هم و در یک رابطه تعاملی و هم افزا موجد کارآفرینی هستند. بنابراین, هر چه نقطه اشتراک سه عنصر بیشتر باشد, زایش و توسعه کارآفرینی در بخش دولتی محتمل تر است. نهایتا, کارآفرینی منجر به بهبود عملکرد (رضایت شهروندان) می گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    الوانی، سیدمهدی، محمدی الیاسی، قنبر، خنیفر، حسین، جندقی، غلامرضا، و وکیلی، یوسف. (1390). کارآفرینی در بخش عمومی: رویکرد هم افزایی. پژوهش های مدیریت عمومی، 4(12)، 5-28. SID. https://sid.ir/paper/222071/fa

    Vancouver: کپی

    الوانی سیدمهدی، محمدی الیاسی قنبر، خنیفر حسین، جندقی غلامرضا، وکیلی یوسف. کارآفرینی در بخش عمومی: رویکرد هم افزایی. پژوهش های مدیریت عمومی[Internet]. 1390؛4(12):5-28. Available from: https://sid.ir/paper/222071/fa

    IEEE: کپی

    سیدمهدی الوانی، قنبر محمدی الیاسی، حسین خنیفر، غلامرضا جندقی، و یوسف وکیلی، “کارآفرینی در بخش عمومی: رویکرد هم افزایی،” پژوهش های مدیریت عمومی، vol. 4، no. 12، pp. 5–28، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/222071/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button